Har du årets nyhetsrom?

Nyhet   •   jan 04, 2017 13:30 CET

Mynewsdesk bildegalleri

For syvende året på rad skal vi i Mynewsdesk kåre årets nyhetsrom. Kåringens formål er som tidligere å løfte frem og belønne de som virkelig har lyktes i arbeidet med sitt nyhetsrom.

I januar og februar 2017 kommer vi i Mynewsdesk til å gå igjennom nominasjonene, vurdere de nominerte og kåre vinnerne av årets nyhetsrom 2016. Som i fjor vil vinnerene avsløres på Mynewsday som arrangeres i Oslo den 5. april.

Vi synes det er viktig å evaluere alle aspektene ved et nyhetsrom og vil legge vekt på både det kreative og det praktiske. Det kreative omhandler hvor gode virksomheter er til å formidle historier ved bruk av tekst, bilder og video. Det praktiske handler om i hvilken grad man benytter seg av alle mulighetene i Mynewsdesk-verktøyet. Har man lagt til bilde av pressekontakter? Har man fylt inn all informasjon? Har man lagt til alle sosiale medie-feeds i nyhetsrommet? Bruker man taggene? Er man god til å relatere relevante saker i nyhetsutsendelsene?

Det vi nevner over er ikke en komplett oversikt over alt vi vektlegger, men det er en god pekepinn på hva man burde tenke på å for å ha et godt nyhetsrom.

Det skal kåres en vinner i fire kategorier:

1.) Store bedrifter (over 100 ansatte)

2.) Små og mellomstore bedrifter (under 100 ansatte)

3.) Organisasjoner / offentlig sektor

4.) Årets nykommer

I fjor var det disse fire som stakk av med seieren:

Store bedrifter: If Skadeforsikring

Små og mellomstore bedrifter: Hyundai Motor Norway

Organisasjoner/offentlig sektor: Enova SF

Årets nykommer: LOS Energy

Har du årets nyhetsrom, eller ønsker å nominerer noen? Da må du gjøre følgende:

Send oss linken til nyhetsrommet du ønsker å nominere på e-post til oda.berntsen@mynewsdesk.com. Skriv en kort tekst om hvorfor dere eller de dere nominerer fortjener å vinne. Husk også å inkludere hvilken kategori dere eller de dere nominerer skal nomineres i. Da lover vi å ta en ekstra titt på nyhetsrommet i nominasjonsprosessen.

Dere kan også skrive til oss på Twitter @mynewsdesk_no eller på Facebook. Husk å bruke emneknaggen #åretsnyhetsrom.

Fristen for å nominere nyhetsrommet er fredag 3. februar. Etter det starter juryarbeidet og vi vil presentere de tre nominerte i hver kategori i løpet av vinteren. Vinnerne blir som tidligere nevnt offentliggjort på Mynewsday.

Kommentarer (0)

Kommentar

By submitting the comment you agree that your personal data will be processed according to Mynewsdesk's <a href="https://www.mynewsdesk.com/no/about/terms-and-conditions/privacy_policy">Privacy Policy</a>.