Mynewsdesk satser på internasjonal markedsføring i sosiale medier

Mynewsdesk satser på internasjonal markedsføring i sosiale medier

Mynewsdesk forsterker sitt internasjonale markedsføringsarbeid i digitale og sosiale medier. Bedriften vokser globalt. Nå ansettes lokale community assistenter i flere land.

Mynewsdesk har i løpet av det seneste året tatt steget ut på det internasjonale markedet, med virksomheter i Norge, Danmark, Finland, Storbritannia og Singapore. Nå forsterker bedriften sin digitale markedskommunikasjon i de utenlandske markedene ved å rekruttere lokale communityassistenter.

– Den sosiale weben er global, men markedene er ulike når det gjelder bruk av sosiale medier. Det er ulikheter i hvordan man ser på- og praktiserer PR. Derfor er det viktig at vårt markedsføringsarbeid skjer på lokale forutsetninger og lokalt språk. Da får vi muligheten til å få nye kunnskaper. Det viktigste for meg er at vi fokusere på engasjement og mennesker, ikke kanaler og rekkevidde, sier Pernilla Åström, Community Manager i Mynewsdesk

De nye community assistentene kommer å ha gode kunnskaper om sosiale medier i sitt lokale marked. De første rekrutteringene skjer til Mynewsdesks kontor i Norge, Danmark og Finland. Deretter kommer Storbritannia og Singapore.

– Mynewsdesk er en bedrift som lever som den lærer. Samtidig som vi hjelper andre bedrifter å nå ut i sin digitale markedskommunikasjon, ligger vårt eget PR- og markedsføringsarbeid på weben i forkant, sier Charlotte Ulvros, markedssjef på Mynewsdesk.

Assistentene vil arbeide under bedriftens sentrale markedsføringsavdeling som ligger ved Mynewsdesks hovedkontor i Stockholm. De får ansvar for at Mynewsdesks lokale PR-materiale alltid vil være tilgjengelig på sosiale medieplattformer som Facebook og Twitter. En viktig oppgave er også å knytte kontakter på den sosiale weben gjennom å bygge nettverk og skape engasjement.

– Vi ønsker å ha en aktiv kommunikasjon, med viktige aktører på de lokale markedene. Det gjelder både for kunder og andre som har stor innflytelse på vår målgruppe. Vi vil nå ut med informasjon, samtidig som vi får mulighet til å høre på markedet og tilegne oss ny kunnskap som kan lede til ideer og oppslag for framtiden, sier Charlotte Ulvros.

Mynewsdesk – En effektiv måte å skape bevissthet og relasjoner på

Mynewsdesk hjelper virksomheter med å skape bevissthet, nå rett målgruppe og bygge sterke relasjoner. Vår smarte PR-plattform forenkler og effektiviserer publisering, distribusjon og måling av alt ditt PR- og kommunikasjonsarbeid – alt på ett og samme sted.

Ved å samle alt PR-arbeidet på ett sted gjør vi det enklere å bygge merkevaren og samtidig overvåke relevant media. Det hjelper virksomheter med å måle engasjement og gjennomslag over tid.

Mynewsdesk har 1,6 millioner unike besøkende hver måned og det publiseres 80.000 innlegg på vår plattform hvert år. I dag bruker 4000 virksomheter fra hele verden Mynewsdesks plattform for å forbedre sitt PR- og kommunikasjonsarbeid, hvorav 70 % får sine nyheter plukket opp av media.

Les mer på www.mynewsdesk.com/no