​Nominer en veldedig organisasjon som fortjener et gratis nyhetsrom!

​Nominer en veldedig organisasjon som fortjener et gratis nyhetsrom!

Det nærmer seg jul, og vi trenger litt hjelp til å velge ut veldedige organisasjoner som fortjener en ekstra julegave i år, og da mener vi et gratis nyhetsrom. Vi oppfordrer alle til å nominere organisasjoner som står deres hjerte nært. Gjerne noen du synes fortjener litt ekstra hjelp med å få sine historier fortalt og hørt.

Bli sett og hørt

Formålet med denne julekampanjen er å løfte opp og frem dem som bruker sin tid på å gjøre både samfunnet og hverdagen litt bedre for andre mennesker, dyr og natur. Ved å gi dem en plattform der de kan få fortelle sine historier til journalister og andre som vil høre, kan vi også hjelpe dem med å få sine hjertesaker satt på agendaen.

– Dagens samfunn lider av informasjonsoverflod, og samtidig som det har blitt enklere å formidle noe, har det blitt vanskeligere å få oppmerksomhet. Å bli sett og hørt er utrolig viktig, og det er akkurat dette vi ønsker å hjelpe dem med, sier Daniel Vazquez, Global Content Marketing Manager i Mynewsdesk.

Daniel forteller videre at de i år ville gjøre noe hyggelig for andre, og mener at dette er den beste måten Mynewsdesk kan gjøre det på. Han forklarer at dette på mange måter er en forlengelse av initiativet Mynewsdesk Care, der de ansatte kan velge å gi bort et nyhetsrom og hjelpe en veldedig organisasjon og bruke deler av sin tid til å støtte dem med kommunikasjon.

Stine Staal er Country Manager i Mynewsdesk Danmark, og hun sier seg enig.

– Jeg føler at man må forsøke å hjelpe der man kan, og nå som vi har verktøyene til å hjelpe organisasjoner med å få sine budskap ut, skal vi også gjøre det.

Vinnere i hele Norden og Tyskland

Mynewsdesk Danmark lanserte den første julekampanjen av dette slaget i fjor, og Stine forteller at kundene satt pris på den noe alternative julegaven. Det at de selv fikk muligheten til å påvirke hvem som kunne motta denne hjelpen, ble tatt godt i mot.

De Danske Hospitalklovne (ref. Sykehusklovnene) vant da, og for noen som jobber med å gjøre livet litt bedre for syke barn, passet det godt å få en plattform der de kunne fortelle sine historier.

– De har så mange gode historier om de fantastiske sykehusklovnene, som med sine røde neser sprer glede og trygghet på barneavdelinger, sier Stine. Dette er historier som bare venter på å bli fortalt og delt, fortsetter hun.

Nå utvider vi kampanjen, og det skal deles ut gratis nyhetsrommene til veldedige orgnaisasjoner i hele Norden og Tyskland.

Fristen for å sende inn nominasjoner er den 24. desember, og du kan nominere her.

Mynewsdesk – En effektiv måte å skape bevissthet og relasjoner på

Mynewsdesk hjelper virksomheter med å skape bevissthet, nå rett målgruppe og bygge sterke relasjoner. Vår smarte PR-plattform forenkler og effektiviserer publisering, distribusjon og måling av alt ditt PR- og kommunikasjonsarbeid – alt på ett og samme sted.

Ved å samle alt PR-arbeidet på ett sted gjør vi det enklere å bygge merkevaren og samtidig overvåke relevant media. Det hjelper virksomheter med å måle engasjement og gjennomslag over tid.

Mynewsdesk har 1,6 millioner unike besøkende hver måned og det publiseres 80.000 innlegg på vår plattform hvert år. I dag bruker 4000 virksomheter fra hele verden Mynewsdesks plattform for å forbedre sitt PR- og kommunikasjonsarbeid, hvorav 70 % får sine nyheter plukket opp av media.

Les mer på www.mynewsdesk.com/no