Thomas Falck, styreleder i Mynewsdesk

Styreleder i Mynewsdesk Thomas Falck tror på pressemeldingen

Den erfarne næringslivslederen, investoren og mannen med kanskje en av Norges bredeste porteføljer fra ulike styreverv, har siden årsskiftet hatt rollen som Mynewsdesks nye styreleder. Thomas Falck var rask til å takke ja da han fikk muligheten til å bli bedre kjent med Mynewsdesk, men før han var helt sikker på at dette var en oppgave for ham, hadde han et lite krav.

– Et styre er viktig for en virksomhet, men det er ledergruppen som er viktig i hverdagen. Styret er viktig av og til, sier Thomas Falck.

Og derfor insisterte han på at Mynewsdesks CEO, Louise Barnekow, skulle få treffe ham først.

– Jeg er veldig opptatt av å danne meg mitt eget bilde av selskapet jeg går inn i. Og etter et møte med Louise, var det enkelt å takke ja. På Mynewsdesk kan en høre Louise som ler i gangene – det er et veldig godt tegn, sier Falck.

Vekst og ekspansjon i fokus

Som styreleder er han opptatt av kontinuiteten i vekstreisen og trygghet i organisasjonen – helt i tråd med Mynewsdesks fokus på vekst i årene fremover.

– Når vi står foran ekspansjon og tilvekst, er det fantastisk å ha Thomas' erfaring og kunnskap i styret. Vi er så glade for å ha ham på laget, sier Louise Barnekow, CEO på Mynewsdesk.

– I SaaS-verden er Mynewsdesk et stort selskap, så det er både spennende og engasjerende å få være med på fortsettelsen av reisen og utviklingen videre, sier Falck.

Tror på pressemeldingen

Styrelederen har stor tro på virksomheten som helhet, men også på PR og kommunikasjon som bransje.

­– PR er på vei oppover. Alle jakter gode historier, og det å kunne formidle et relevant budskap i relevante kanaler blir bare viktigere. Ryktet om pressemeldingens død er kraftig overdrevet. Pressemeldingen er et godt grunnlag for å trigge interesse hos redaktørstyrte medier.

Som styreleder er Falck opptatt av at han har et tillitsverv og at tilliten er noe man må gjøre seg fortjent til. Han understreker samtidig at som styreleder innebærer ikke det at han skal gå inn og fikse noe – han skal hjelpe.

– Min rolle er er å coache og støtte de som skal gjøre jobben. Den dagen styret blir ledelsen, har en feilet, sier Falck.

Disse sitter i Mynewsdesks styre:

• Thomas Falck, styreleder
  • Baard Haugen, styremedlem
  • Martin Moran, styremedlem
  • Andy Chen, styremedlem
  • Petter Gustafson, styremedlem

Mynewsdesk – En effektiv måte å skape bevissthet og relasjoner på

Mynewsdesk hjelper virksomheter med å skape bevissthet, nå rett målgruppe og bygge sterke relasjoner. Vår smarte PR-plattform forenkler og effektiviserer publisering, distribusjon og måling av alt ditt PR- og kommunikasjonsarbeid – alt på ett og samme sted.

Ved å samle alt PR-arbeidet på ett sted gjør vi det enklere å bygge merkevaren og samtidig overvåke relevant media. Det hjelper virksomheter med å måle engasjement og gjennomslag over tid.

Mynewsdesk har 1,6 millioner unike besøkende hver måned og det publiseres 80.000 innlegg på vår plattform hvert år. I dag bruker 4000 virksomheter fra hele verden Mynewsdesks plattform for å forbedre sitt PR- og kommunikasjonsarbeid, hvorav 70 % får sine nyheter plukket opp av media.

Les mer på www.mynewsdesk.com/no