Ingrid Ødegaard, styremedlem Mynewsdesk

Ingrid Ødegaard bringer nyskapende innsikter som Mynewsdesks nyeste styremedlem

Mynewsdesk er stolte av å kunngjøre utnevnelsen av Ingrid Ødegaard som det nyeste tilskuddet til selskapets styre. Med en imponerende karriere innen medieindustrien og teknologiutvikling, bringer Ødegaard en unik kombinasjon av innsikt og visjoner til bordet.

Ødegaards karriere startet hos Aftenposten i en tid da mediene måtte tilpasse seg endringer som følge av finanskrisen og teknologiske fremskritt som iPhone og internett. Gjennom sin rolle som leder for utviklingen av den første egenutviklede iPad-appen til Aftenposten i 2011, demonstrerte hun en evne til å forene redaksjonelle, teknologiske og kommersielle perspektiver.

Senere har Ødegaard bygd videre på sin ekspertise gjennom stillinger hos Telenor og som gründer og CEO for Whereby, en suksessrik videokonferanse-startup. Hennes innsikt i produktutvikling, markedsføring og global vekst har resultert i betydelig suksess og er en tilvekst til Mynewsdesks styre.

Strategisk utsyn og fremtidsfokus

Motivasjonen bak Ødegaards beslutning om å bli en del av Mynewsdesks styre var å utnytte sin erfaringsrike bakgrunn for å bidra til selskapets bærekraftige vekst og suksess. Hun har som mål å bidra til å forme en strategi som fokuserer på kommersiell suksess og utforske nye muligheter i markedet.

– Både medie- og teknologiverdenen er i rask endring, og det mest krevende for ethvert softwareselskap er å klare å følge med på endringene og forstå betydningen for virksomheten både nå og i fremtiden. Her håper jeg at jeg kan bidra til å løfte blikket, slik at man klarer å identifisere muligheter og posisjonere seg i tide, forteller hun og legger til:

– Mynewsdesk har allerede et solid grunnlag som en ledende plattform for PR- og kommunikasjonsløsninger. Jeg håper å kunne styrke dette ytterligere ved å utforske kommersialisering av teknologien, globalisering av virksomheten og utforsking av nye markedssegmenter, forklarer hun.

Med sin rolle som styremedlem vil Ødegaard spille en sentral rolle i beslutningsprosessen, samtidig som hun søker å opprettholde selskapets innovative ånd og evne til å tilpasse seg endringer. Hun vil samarbeide tett med resten av styret og ledelsen for å sikre en samarbeidsorientert tilnærming til selskapets strategi og målsettinger.

– Jeg tror på et styre som er en god sparringspartner for ledelsen, men som også sørger for at man strekker seg litt lenger, gjennom å stille gode spørsmål og utfordre, forteller Ødegaard og legger til at det å prøve og feile er en viktig del av innovasjon, så hun ønsker rom til å dele resultater og læring også av det som ikke nødvendigvis ga ønsket virkning

Selvutvikling gjennom teknologi

Ødegaard deler sine visjoner og ambisjoner for Mynewsdesk, og ser for seg en fremtid der selskapet kan utnytte sin kompetanse innen data og kunstig intelligens for å bygge en lønnsom og fremtidsrettet virksomhet. Hun tror også at Mynewsdesk kan spille en sentral rolle i det skiftende landskapet for markedsføring, og at selskapet har potensial til å konkurrere internasjonalt i større grad enn noensinne.

– Med tanke på den raske utviklingen av kunstig intelligens og teknologi, ser jeg spennende muligheter for Mynewsdesk i årene som kommer. Jeg er av den oppfatning at selskapet kan utnytte sin evne til å personalisere opplevelsen for enhver kunde og styrke posisjonen som en ledende plattform innen kommunikasjonsløsninger, forteller hun.

Mynewsdesk – En effektiv måte å skape bevissthet og relasjoner på

Mynewdsdesk hjelper virksomheter med å skape bevissthet, nå rett målgruppe og bygge sterke relasjoner. Med vår brukervennlige PR-plattform forenkler vi publisering, distribusjon og måling av alt ditt PR- og kommunikasjonsarbeid.

Les mer på www.mynewsdesk.com/no.

Mynewsdesk – En effektiv måte å skape bevissthet og relasjoner på

Mynewsdesk hjelper virksomheter med å skape bevissthet, nå rett målgruppe og bygge sterke relasjoner. Vår smarte PR-plattform forenkler og effektiviserer publisering, distribusjon og måling av alt ditt PR- og kommunikasjonsarbeid – alt på ett og samme sted.

Ved å samle alt PR-arbeidet på ett sted gjør vi det enklere å bygge merkevaren og samtidig overvåke relevant media. Det hjelper virksomheter med å måle engasjement og gjennomslag over tid.

Mynewsdesk har 1,6 millioner unike besøkende hver måned og det publiseres 80.000 innlegg på vår plattform hvert år. I dag bruker 4000 virksomheter fra hele verden Mynewsdesks plattform for å forbedre sitt PR- og kommunikasjonsarbeid, hvorav 70 % får sine nyheter plukket opp av media.

Les mer på www.mynewsdesk.com/no