Gå videre til innhold
MyNewsdesk er ny mediepartner til Nordiske Mediedager, 11. – 13. mai 2011 i Bergen

Pressemelding -

Samarbeidet innebærer at Nordiske Mediedager blant annet får tilgang til presserom/social media newsroom på MyNewsdesk for å nå ut til journalister og andre interesserte i Norge, Sverige, Danmark og England.

- Samarbeidet med Nordiske Mediedager er strategisk viktig for oss, sier Charlotte Ulvros, markedssjef på MyNewsdesk. Det gir oss mulighet til å introdusere vår virksomhet til journalister og media, samt ta del i deres ønsker for hvordan vi kan forenkle deres daglige arbeid.

-For oss betyr samarbeidet med MyNewsdesk en mulighet til å nå målrettet ut med informasjonen vår til flere interesserte journalister, sier Carina Økland, presse- og informasjonsansvarlig i Nordiske Mediedager.  -I tillegg håper vi å treffe flere potensielle deltakere, særlig i Sverige og Danmark. Journalister er en av hovedmålgruppene for konferansen vår, som har et innhold med relevans for media på tvers av landegrensene. Vi ønsker å synliggjøre at også bransjekollegaer i våre naboland vil finne inspirasjon og nyttig fagoppdatering på Mediedagene, og dette er et skritt i riktig retning.

Informasjon om konferansen publiseres i Nordiske Mediedagers presserom på MyNewsdesk.com. Dette kan være nyheter, pressemeldinger, invitasjoner og bilder. Informasjonen sendes til interesserte journalister som har registrert seg på MyNewsdesk, blir søkbar på Google, samt kobles mot Nordiske Mediedagers sosiale medieplattformer. MyNewsdesk kommer også å tilby håndtering av journalistakkreditering i forkant av og under selve konferansen.

Lenke til Nordiske Mediedagers presserom

Kontaktperson Nordiske Mediedager Carina Økland
_____________________________________________________

Nordiske Mediedager er Nordens største mediekonferanse med over 1500 registrerte deltakere i 2010. Nordiske Mediedager består av en årlig fagkonferanse med 40 fagsesjoner, mediemesse, egne skoleprosjekter og en rekke sosiale bransjearrangement.

Nordiske Mediedager er stiftet av Bergens Tidende, Bergensavisen, Dagens Næringsliv, TV 2, NRK, Institutt for informasjons- og medievitenskap ved UiB og Bergen kommune. Nordiske Mediedager samarbeider med Stiftelsen Gullruten om arrangementet Gullruten.

______________________________________________________________________

MyNewsdesk – The News Exchange Site

MyNewsdesk gjør det raskere og enklere for bedrifter, journalister, bloggere og andre opinionsdannere å oppnå relevant eksponering - på egne villkår. Som verdens første news exchange site for bedrifter, matcher MyNewsdesk interesserte brukere med relevant informasjon, f.eks. pressemeldinger, videoer, bilder og annet innhold. Alt søkemotorsoptimeres og publiseres automatiskt på sosiale mediaplattformer.

MyNewsdesk er Stockholmsbasert, men hovedeier er den norske mediagruppen NHST. Bedriften er inne i en ekspansjonsfase internasjonalt, formidler presseinformasjon fra fler enn 10 000 bedrifter og har 97% fornøyde kunder.

Mynewsdesk – En effektiv måte å skape bevissthet og relasjoner på

Mynewsdesk hjelper virksomheter med å skape bevissthet, nå rett målgruppe og bygge sterke relasjoner. Vår smarte PR-plattform forenkler og effektiviserer publisering, distribusjon og måling av alt ditt PR- og kommunikasjonsarbeid – alt på ett og samme sted.

Ved å samle alt PR-arbeidet på ett sted gjør vi det enklere å bygge merkevaren og samtidig overvåke relevant media. Det hjelper virksomheter med å måle engasjement og gjennomslag over tid.

Mynewsdesk har 1,6 millioner unike besøkende hver måned og det publiseres 80.000 innlegg på vår plattform hvert år. I dag bruker 4000 virksomheter fra hele verden Mynewsdesks plattform for å forbedre sitt PR- og kommunikasjonsarbeid, hvorav 70 % får sine nyheter plukket opp av media.

Les mer på www.mynewsdesk.com/no