​Mynewsdesk henter ny Chief Technology Officer fra TV4

​Mynewsdesk henter ny Chief Technology Officer fra TV4

Mynewsdesk henter Daniel Wagnerius som ny Chief Technology Officer. Daniel kommer fra rollen som Chief Developer hos svenske TV4 Media.

Med over ti års fartstid fra TV4 har Daniel opparbeidet seg betydelig erfaring med å utvikle digitale tjenester og produkter innenfor mediebransjen. Først som konsulent via Valtech, og siden som ansatt i TV4 Media. I Valtech jobbet han også med Dagens Nyheter.

Hos TV4 har han hatt en ledende rolle i utviklingen av C More og TV4 Play, plattformer utviklet for svare på digitalisering i TV-bransjen og flytting av seere fra lineær TV til strømming.

– Det siste tiåret har teknologien spilt en avgjørende rolle for hvor godt medieaktører har lykkes med den digitale omstillingen. Oppskriften på fremgang for meg har vært å bygge en arkitektur som gir rom for at man kan omstille seg raskt og løse nye utfordringer. Teknologien utvikler seg hele tiden, og jeg er veldig spent på å få være med å forme Mynewsdesks plattform fremover, sier Daniel Wagnerius.

I sin nye rolle vil han lede arbeidet med å fremtidssikre plattformen med fokus på kundenes behov.

– Daniel er en visjonær, og jeg er sikker på at han er rett person til å lede vår utviklingsstrategi og innovasjon fremover. Jeg er veldig glad for å kunne ønske han velkommen til oss i Mynewsdesk, sier Louise Barnekow, administrerende direktør i Mynewsdesk.

For mer informasjon, vennligst kontakt:
Sara Lindstråom, Global PR Manager på sara.lindstrom@mynewsdesk.com eller på 076-288 56 15.

Om Mynewsdesk
Med rundt 5000 kunder og 77 000 brukere er Mynewsdesk Nordens ledende plattform for digital PR og kommunikasjon. Den skybaserte tjenesten omfatter nyhetsdistribusjon, medieovervåkning og analyseverktøy. Selskapet ble grunnlagt i Stockholm i 2003, og har siden 2008 vært eid av norske NHST Media Group AS.

Besøk www.mynewsdesk.com for mer informasjon.

Mynewsdesk – En effektiv måte å skape bevissthet og relasjoner på

Mynewsdesk hjelper virksomheter med å skape bevissthet, nå rett målgruppe og bygge sterke relasjoner. Vår smarte PR-plattform forenkler og effektiviserer publisering, distribusjon og måling av alt ditt PR- og kommunikasjonsarbeid – alt på ett og samme sted.

Ved å samle alt PR-arbeidet på ett sted gjør vi det enklere å bygge merkevaren og samtidig overvåke relevant media. Det hjelper virksomheter med å måle engasjement og gjennomslag over tid.

Mynewsdesk har 1,6 millioner unike besøkende hver måned og det publiseres 80.000 innlegg på vår plattform hvert år. I dag bruker 4000 virksomheter fra hele verden Mynewsdesks plattform for å forbedre sitt PR- og kommunikasjonsarbeid, hvorav 70 % får sine nyheter plukket opp av media.

Les mer på www.mynewsdesk.com/no