Daniel Wagnerius, CTO Mynewsdesk & Louise Barnekow, CEO Mynewsdesk

Pressemelding -

Mynewsdesk introduserer CoPilot – 4000 kommunikatører blir styrket av kunstig intelligens

I dag tar Mynewsdesk sitt største steg hittil når det kommer til å omforme måten folk jobber med PR og fortjente medier på, når kunstig intelligens nå integreres i hele plattformen. PR-folk og kommunikatører kan nå få hjelp med ideer til saker, produsere innhold, bli matchet med relevante journalister og måle PR-arbeidets effekt og påvirkning – alt på ett og samme sted, helt automatisert og basert på kunstig intelligens.

CoPilot er en kreativ partner som støtter kommunikatører gjennom hele arbeidsflyten. Med funksjonen Idea Generator, kan brukerne enkelt få tilgang til forslag på skreddersydd innhold som går hånd i hånd med virksomhetens merkevareidentitet. CoPilot inkluderer også en nyttig funksjon for journalistmatching, som analyserer virksomhetens innhold for å finne de mest relevante journalistene å distribuere til, og dermed sikre at ethvert budskap rettes mot den mest mottagelige og relevante målgruppen.

– Kunstig intelligens har blitt den nye standarden, ikke bare i PR-bransjen, men i alle bransjer. Vi har full forståelse for at den raske utviklingen innen kunstig intelligens kan være overveldende, sier Louise Barnekow, administrerende direktør i Mynewsdesk.

– Med lanseringen av CoPilot ønsker vi å forenkle denne kompleksiteten ved å tilby en pålitelig, tilgjengelig og samarbeidsvillig AI-løsning som forsterker våre brukeres PR-arbeid og hjelper dem med å skape bevissthet, bygge tillit og kommunisere det som er viktig for dem, fortsetter Barnekow.

CoPilots nøkkelfunksjoner

• Idegenerering: CoPilot fungerer som en kreativ katalysator og gir unike ideer til pressemeldinger og annet innhold gjennom AI-analyse. Den skisserer forslag basert på brukerens organisasjon, skreddersydd for målgruppens interesser og aktuelle trender, slik at alt innhold får maksimal gjennomslagskraft.
  • Optimalisert innholdsproduksjon: Sømløs overgang mellom ide og innhold med tekstutkast generert av AI, som gjenspeiler merkevarens unike stemme.
  • Skreddersydd journalistmatching: CoPilots kunstige intelligens finner journalistene som passer best for nyheten, og sikrer dermed at budskapet når rett målgruppe.

• Enkel rapportering: Mål effekten av PR-arbeidet med automatisk sanntidsanalyse av medieomtalen du har fått og hold deg oppdatert på hvordan du blir omtalt i media.

– Det unike med CoPilot er at vi muliggjør en helt ny måte å personalisere støtte til enhver kunde. Ved å bruke mulighetene kunstig intelligens har til å forstå brukerne og virksomhetens kontekst, kan vi nå produsere ideer og innhold som ikke bare er innovativt, men som også går i tråd med virksomhetens strategiske kommunikasjonsmål. Dette gir i større grad effektfulle PR-kampanjer og gjør jobben til kommunikatører mye smidigere, sier Daniel Wagnerius, teknisk direktør i Mynewsdesk

Mynewsdesk – En effektiv måte å skape bevissthet og relasjoner på

Mynewdsdesk hjelper virksomheter med å skape bevissthet, nå rett målgruppe og bygge sterke relasjoner. Med vår brukervennlige PR-plattform forenkler vi publisering, distribusjon og måling av alt ditt PR- og kommunikasjonsarbeid.

Les mer på www.mynewsdesk.com/no.

Mynewsdesk – En effektiv måte å skape bevissthet og relasjoner på

Mynewsdesk hjelper virksomheter med å skape bevissthet, nå rett målgruppe og bygge sterke relasjoner. Vår smarte PR-plattform forenkler og effektiviserer publisering, distribusjon og måling av alt ditt PR- og kommunikasjonsarbeid – alt på ett og samme sted.

Ved å samle alt PR-arbeidet på ett sted gjør vi det enklere å bygge merkevaren og samtidig overvåke relevant media. Det hjelper virksomheter med å måle engasjement og gjennomslag over tid.

Mynewsdesk har 1,6 millioner unike besøkende hver måned og det publiseres 80.000 innlegg på vår plattform hvert år. I dag bruker 4000 virksomheter fra hele verden Mynewsdesks plattform for å forbedre sitt PR- og kommunikasjonsarbeid, hvorav 70 % får sine nyheter plukket opp av media.

Les mer på www.mynewsdesk.com/no