Mynewsdesk utvider tilbudet innen kunstig intelligens

Mynewsdesk utvider tilbudet innen kunstig intelligens

I dag lanserer PR- og kommunikasjonsselskapet Mynewsdesk Audience Targeting – en helt ny funksjon som ved bruk av kunstig intelligens (AI) hjelper deg med å finne de mest relevante journalistene for innholdet ditt i sanntid – helt automatisk.

– Med lanseringen av Audience Targeting utvider vi AI-tilbudet vårt ytterligere, og tar et større steg inn i fremtiden når det kommer til å skape forutsetninger for å jobbe fremgangsrikt og effektivt med PR og kommunikasjon, sier Louise Barnekow, CEO på Mynewsdesk.

Mynewsdesk var tidlig ute med å tilby AI-baserte løsninger i den digitale PR- og kommunikasjonsløsningen sin, og ser det i dag som en naturlig del i den videre utviklingen for å kunne tilby markedets beste løsning.

– AI-teknologien er aktuell på så mange ulike områder innen digital PR og kommunikasjon, som betyr at dette bare er begynnelsen på en reise mot å automatisere det administrative og tidkrevende arbeidet til kundene våre. Til syvende og sist er målet vårt å gjøre det enklere for kundene våre å øke merkekjennskapen samtidig som de bygger sterke bånd med målgruppen sin, sier Louise Barnekow.

AI-funksjonen Audience Targeting

Den nye funksjonen Audience Targeting gir virksomheter mulighet til å bruke tid på de riktige tingene og jobbe smartere med PR og kommunikasjon. Samtidig blir det enklere for journalister som ønsker nyheter og innhold tilpasset en spesifikk målgruppe. Funksjonen hjelper deg med å:

• Identifisere de viktigste journalistene for innholdet ditt helt automatisk. Det gir deg mulighet for eksklusivitet og skreddersydd budskap.
  • Spare tid og ressurser med automatisk oppdatert kontaktinformasjon til journalister før hver enkelt publisering.
  • Finne nye og tidligere ukjente journalister og meningsbærer når du publiserer innhold innenfor et nytt område.
  • Skape økt tiltro hos journalister som igjen kan stole på at innholdet de mottar er relevant for deres lesere og interessenter.

Både Audience Targeting spesifikt og kunstig intelligens generelt, er under utvikling hele tiden. Desto flere AI-funksjoner som brukes, desto bedre blir de. Det betyr at Mynewsdesk sammen med kundene skaper den beste løsningen på markedet.

Langvarige forhold skaper langsiktige resultater

Virksomheter som velger å jobbe strategisk og proaktivt med PR- og kommunikasjonsarbeidet sitt, kommer til å skape langvarige forhold med journalister, meningsbærere og medier for så å skape langsiktige resultater. Med den ambisjonen er det en selvfølge for dem å få vite akkurat hvilken journalist som kommer til å være mottaker av budskapet deres, og hva han eller hun har valgt å skrive om tidligere.

– Å kunne identifisere de mest relevante journalistene for innholdet ditt spesifikt, er utrolig viktig. Det gir deg bedre forutsetninger til å skreddersy budskapet ditt og være aktuell, for å deretter bygge bedre relasjoner til journalistene. For journalister innebærer det dessuten at forslagene til saker de får virkelig er aktuelle, ettersom de blir kontaktet om områder de faktisk skriver om, sier Louise Barnekow.

En smartere helhetsløsning for PR og kommunikasjon

Videre utover å finne relevante mottakere, kan du via Mynewsdesk nå tusenvis av journalister. Publiser og distribuer nyhetene dine, driv medieovervåkning, samt analyser PR-resultatene dine. Ved hjelp av kunstig intelligens kan du til og med overvåke hver enkelt nyhet du har publisert, for å få innsikt i rekkevidden din og gjennomslaget du oppnår. Ved å samle alt dette i en og samme løsning, gjør Mynewsdesk det mulig for virksomheter å jobbe proaktivt og datadrevet med PR og kommunikasjon i alle ledd.

Mynewsdesk – En effektiv måte å skape bevissthet og relasjoner på

Mynewdsdesk hjelper virksomheter med å skape bevissthet, nå rett målgruppe og bygge sterke relasjoner. Med vår brukervennlige PR-plattform forenkler vi publisering, distribusjon og måling av alt ditt PR- og kommunikasjonsarbeid.

Les mer på www.mynewsdesk.com/no.

Mynewsdesk – En effektiv måte å skape bevissthet og relasjoner på

Mynewsdesk hjelper virksomheter med å skape bevissthet, nå rett målgruppe og bygge sterke relasjoner. Vår smarte PR-plattform forenkler og effektiviserer publisering, distribusjon og måling av alt ditt PR- og kommunikasjonsarbeid – alt på ett og samme sted.

Ved å samle alt PR-arbeidet på ett sted gjør vi det enklere å bygge merkevaren og samtidig overvåke relevant media. Det hjelper virksomheter med å måle engasjement og gjennomslag over tid.

Mynewsdesk har 1,6 millioner unike besøkende hver måned og det publiseres 80.000 innlegg på vår plattform hvert år. I dag bruker 4000 virksomheter fra hele verden Mynewsdesks plattform for å forbedre sitt PR- og kommunikasjonsarbeid, hvorav 70 % får sine nyheter plukket opp av media.

Les mer på www.mynewsdesk.com/no