Presserom på Facebook.

Presserom på Facebook.

Mynewsdesk har skapt en Facebook-applikasjon. Med den nye applikasjonen kan bedrifter skape et presserom på sin Facebook-side på under to minutter! Skansen, Ving Norge , MrJet, Viasat, Projectplace og Solresor er noen av de bedrifter som har fått teste en betaversjon av funksjonen.

Presserommet på Facebook-siden skapes under en egen fane og oppdateres automatisk fra Mynewsdesk. Alle innlegg kan likes, kommenteres og deles av brukerne på Facebook. Nyhetsoppdateringene som bedriftene publiserer, med nyheter, blogginnlegg eller multimedia, publiseres i sin helhet på Facebook og blandes ikke med sidens statusoppdateringer forøvrig.

”Sosiale medier har blitt en mer populær kilde for informasjon, også for journalister. Det gjelder ikke minst Facebook. Derfor kan det være bra for en bedrift å formidle sin presseinformasjon også der, men kanskje ikke alltid som statusoppdateringer. Disse er ofte ment for kunder og fans. Visst kan journalister være interesserte i statusoppdateringer og ikke minst de diskusjoner som kan oppstå rundt disse. Men det kan bli vanskelig for journalister å finne verdi i oppdateringene så lenge det dreier seg om konsumentrelatert informasjon. Et presserom i en separat fane på Facebook-siden kan derfor bli et bra kompliment for journalister for å kunne få rask tilgang til relevant informasjon”, sier Kristofer Björkman, mannen bak Mynewsdesk.

Alexandra Bylund, Web Manager på Solresor, er en av de kunder som har fått teste presseromsfunksjonen på Facebook. Hun forteller: ”Jeg ser det som at journalister kan komme å bli en målgruppe, takket være at vi nå har vårt newsroom på Facebook-siden. Nå kan vi med god samvittighet anbefale journalister å like oss der, for å kunne ta del av alle våre nyheter og pressemeldinger.” Men presseinformasjonen på Facebook har også et annet formål. Alexandra fortsetter: ”Da vi fikk mulighet til å ha vårt presserom på Facebook, syntes jeg det var en fantastisk mulighet til å la de som liker oss ha tilgang til våre nyheter på en enkel måte. Det gir også en mulighet til å få presentere dem på en riktig måte med ubegrenset antall ord. Mitt mål er at vi i fortsettelsen skal kommunisere nyheter der i stedet for å skrive om dem på veggen.”

Karin Zingmark, Pressesjef på Viasat sier at: ”På nettet er alle mer eller mindre journalister, og varemerket til en bedrift diskuteres være seg man vil eller ikke. Som bedrift må man være tilstedeværende, man må høre og interagere. Mynewsdesk har tidlig forstått dette. Jeg synes at den måten man knyter i hop nærvær på ulike plattformer, er helt i linje med utviklingen. På Facebook er målgruppen fremst seere og kunder, men selvsagt er det også journalister blant disse. På samme måte er målgruppen på Mynewsdesk først og fremst journalister, men også seere og kunder. Det blir naturlig å tilby vårt presserom på Facebook, på samme måte som vi lenker inn Facebook i vårt presserom.”

Funksjonen for å skape et presserom på sin Facebook-side inngår uten ekstra kostnad for kunder med Mynewsdesk Plus, det vanligste abonnementet om inkluderer et presserom med social media newsroom-funksjonalitet. Applikasjonen implementeres på et par minutter av den som administrerer Facebook-siden, og krever ingen programmering.

______________________________________________________________________

Mynewsdesk – The News Exchange Site

Mynewsdesk gjør det raskere og enklere for bedrifter, journalister, bloggere og andre opinionsdannere å oppnå relevant eksponering - på egne vilkår. Som verdens første news exchange site for bedrifter, matcher Mynewsdesk interesserte brukere med relevant informasjon, f.eks. pressemeldinger, videoer, bilder og annet innhold. Alt søkemotorsoptimaliseres og publiseres automatisk på sosiale medieplattformer.

Mynewsdesk er Stockholmsbasert, men hovedeier er norske NHST Media Group. Bedriften er inne i en internasjonal ekspansjonsfase, formidler presseinformasjon fra fler enn 23 000 bedrifter og har 97% fornøyde kunder.

Mynewsdesk – En effektiv måte å skape bevissthet og relasjoner på

Mynewsdesk hjelper virksomheter med å skape bevissthet, nå rett målgruppe og bygge sterke relasjoner. Vår smarte PR-plattform forenkler og effektiviserer publisering, distribusjon og måling av alt ditt PR- og kommunikasjonsarbeid – alt på ett og samme sted.

Ved å samle alt PR-arbeidet på ett sted gjør vi det enklere å bygge merkevaren og samtidig overvåke relevant media. Det hjelper virksomheter med å måle engasjement og gjennomslag over tid.

Mynewsdesk har 1,6 millioner unike besøkende hver måned og det publiseres 80.000 innlegg på vår plattform hvert år. I dag bruker 4000 virksomheter fra hele verden Mynewsdesks plattform for å forbedre sitt PR- og kommunikasjonsarbeid, hvorav 70 % får sine nyheter plukket opp av media.

Les mer på www.mynewsdesk.com/no