TV3 med nok en seersuksess under Håndball-EM for kvinner

Håndballjentene knuste Kroatia i sin andre kamp i Håndball-EM i går, og kampen ble i snitt sett av hele 764.000 seere. En seierskveld for Håndballjentene som også gjorde TV3 til den største kanalen i går.

Håndballjentene spilte i går sin andre kamp i gruppespillet i Håndball-EM, hvor de feide Kroatia av banen med hele 18 måls differanse. I snitt ble kampen sett av hele 764.000 seere, som er et klart hopp opp fra den første kampen. Til tross for at kampen var nærmest avgjort kort tid etter pause, var det på det meste 889.000 innom samtidig i 2.omgang. Håndballjentene sørget også for at TV3 nok en gang var største kommersielle kanal, med en kommersiell andel på 27,3 %. Dette var den beste onsdagen for TV3 siden 2009.

Studiosendingene før og etter kamp virker også å fenge seerne, med et snitt på 343.000 seere. Oppsummeringen etter kampslutt hadde i snitt 447.000 seere.

- Gårsdagens tall er nok en gang over forventning, ettersom det på papiret var et svakere lag, og i tillegg var kampen i realiteten avgjort til pause. Dette viser jo bare hvor utrolig glade norske seere er i disse jentene, og at det ikke bare er jevne kamper som er interessante å følge. Både Håndballjentene og vi har fått en fantastisk start på mesterskapet, og vi krysser fingrene for at det fortsetter! På fredag er det gruppefinale mot Russland, og da har vi troen på at vi skal få se flott spill fra jentene, og at vi nok en gang skal få se svært gode seertall, sier kommunikasjonssjef i MTG, Line Vee Hanum.

• Underholdning

• tv3em

MTG (Modern Times Group MTG AB (publ.)) er et digitalt og internasjonalt ledende underholdningskonsern. Vi former fremtiden for underholdning ved å gi forbrukere innhold der de selv ønsker det. Våre merkevarer strekker seg fra TV og radio, til neste generasjons underholdningsopplevelser i eSport, digitale videonettverk og online gaming. MTG er født i Sverige, og våre aksjer er notert på Nasdaq Stockholm ('MTGA' og 'MTGB').