​UEFA Champions League-finalen sørget for beste tall på Viasat 4 siden 2011

Lørdagens Champions League-finale mellom Real Madrid og Juventus ble sett av 485.000 i snitt, som er det høyeste finaletallet på Viasat 4 siden 2011.

Viasat 4 sendte på lørdag Champions League-finalen mellom Real Madrid og Juventus, og svært mange seere fikk med seg oppgjøret – med et snitt på 485 000 seere ble det den mest sette finalen siden 2011.

I sendetidspunktet hadde Viasat 4 en total markedsandel i målgruppen 15-49 på 49,6 prosent, og på det meste var det 593.000 seere. Viasat 4 hadde en kommersiell markedsandel i målgruppen 15-49 på 34,1 prosent gjennom dagen, som er den beste andelen for kanalen så langt i år.

Real Madrid imponerte voldsomt, og ble historiske med seier to år på rad i denne turneringens nåværende form. Ronaldo bekreftet nok en gang at han er en av de største på fotballens stjernehimmel, og mange hevder at han med denne finalen kommer til å skrive seg inn i historien som en av tidenes største fotballspillere.

• viasat 4

MTG (Modern Times Group MTG AB (publ.)) er et digitalt og internasjonalt ledende underholdningskonsern. Vi former fremtiden for underholdning ved å gi forbrukere innhold der de selv ønsker det. Våre merkevarer strekker seg fra TV og radio, til neste generasjons underholdningsopplevelser i eSport, digitale videonettverk og online gaming. MTG har sitt opphav i Sverige, og våre aksjer er notert på Nasdaq Stockholm ('MTGA' og 'MTGB').