Scanias tjeneste forenkler offentlig lading av elektriske lastebiler og busser

Fra oktober vil vi gjennom Scania Charging Access tilby sømløs tilgang til et europeisk ladenettverk egnet for blandede lastebil- og bussflåter. Via et praktisk faktureringssystem vil kundene få faste og forutsigbare kostnader uten skjulte avgifter, og vil kunne planlegge, drive og betale for sin offentlige lading gjennom én tjeneste.

I begynnelsen vil tjenesten finnes i My Scania (oversikt, planlegging og administrasjon) og den nylig utgitte Scania Driver App.

Den nye tjenesten gjør det mulig for sjåfører å finne hvor laderne befinner seg, beregne avstanden til dem og overvåke ladeprosessene. Scania Charging Access er åpen for kunder med blandede flåter.

"Så langt har kunder slitt med forskjellige apper, betingelser og fakturaer. Ikke ulikt rotet brukerne har opplevd på personbilsiden," sier Fredrik Allard, Senior Vice President og Head of E-mobility i Scania. "Ved å bruke vår ladetjeneste får kundene pålitelig og relevant informasjon om hvor de kan finne ladestasjoner som er egnet for lastebiler, og være trygge på at de betaler rimelige lokale priser."