Norsk Scanias Mediaportal

Norsk Scanias Mediaportal

Nå blir norskprodusert bilde og videomateriell fra Norsk Scania tilgjengelig i en ny mediaportal for alle Scanias ansatte, kunder, media og entusiaster.

I mange år har Norsk Scania produsert og distribuert et fullstendig egenprodusert kundemagasin. I den forbindelse er det tatt mye bilde og videomateriell fra arrangementer, kundesaker og annet visuelt materiale som tidligere har ligget på en server utilgjengelig for de fleste.

Nå har det etter mye arbeid blitt sortert og katalogisert, og blir fortløpende lastet opp på Norsk Scania Mediaportal

Et verktøy

Den globale mediaportalen til Scania CV, som har eksistert i lang tid, ble i 2023 oppdatert med mer brukervennlig grensesnitt. Den globale mediaportalen er separat og bør ikke forveksles med den norske.

Naturligvis vil ikke alt materiell ligge offentlig. Det tas strenge hensyn til GDPR-lovverk vi er bundet til, og mediaportalen tjener to hensikter:

Den første er å tilby våre samarbeidspartnere, media, politikere og ikke minst Scania-entusiaster et bibliotek av materiale som er relevant med norsk landskap. Den andre hensikten er å lette arbeidet til våre ansatte og gjøre materiellet lettere tilgjengelig, og sikre materiellet i skyen.

Innholdet

I mediaportalen kan du søke etter nøkkelord, sortere etter type som bilde, video og dokumenter, og ikke minst laste ned i ulike resolusjoner som er tilpasset ditt bruk.

Innholdet i biblioteket er fortsatt under utvikling. Det vil fortløpende bli lagt til både nytt og gammelt materiale fra vårt store arkiv.

I den offentlige delen av portalen vil du finne materiell som omfatter nye produkter, løsninger og våre demobiler.

Besøk Norsk Scanias mediaportal her: https://mediaportal.scania.com/no/no/home.html

Her er Scania CV’s globale mediaportal: https://mediaportal.scania.com/group/en/home.html

Norsk Scania er Norges største egeneide forhandlerkjede av tunge kjøretøy og en ledende aktør i transportbransjen. Selskapet har mer enn 1250 ansatte fordelt på 48 servicepunkter, hvor hovedtyngden er knyttet til servicemarkedet. I 2022 solgte selskapet transportløsninger for 6 milliarder kroner. Som datterselskap av det svenske selskapet Scania CV AB representerer vi alle deres produkter; lastebiler, busser, motorer og servicemarkedstjenester i det norske markedet. Globalt har Scania over 50.000 ansatte i omtrent 100 land.