Ingeborg Stana (OsloMet) og Veronika Lundqvist (BONO) holder innlegg på medlemskvelden. Foto: Ansgar Valbø.

Meld deg på medlemskveld om bruk av KI i billedkunst

Kjære medlem,

Torsdag 16. november inviterer NBK og BONO til en spennende medlemskveld om bruk av kunstig intelligens i kunsten. Kvelden gir en mulighet til å utforske og diskutere hvordan ny teknologi kan tas i bruk for å skape kunst. Samtidig fører bruk av kunstig intelligens med seg en rekke etiske og rettslige utfordringer.

Vi starter kvelden med en introduksjon av temaet, for deretter å belyse opphavsrettslige problemstillinger. Etterpå åpner det for felles diskusjon om aktuelle spørsmål og etiske utfordringer knyttet til bruk av kunstig intelligens i kunsten.

Enten du allerede benytter deg av KI-modeller, vurderer å gjøre det, eller bare er interessert i temaet, håper vi at du vil delta og dele dine tanker og erfaringer om et svært aktuelt tema.

16:00–16:30
Hva kan vi lære fra KI-generert kunst?
Ingeborg Stana, billedkunstner og professor i visuell kunst (OsloMet)

16:30–17:00
Billedkunst, KI og opphavsrett
Veronika Lundqvist er jurdidisk rådgiver i BONO.

Pause

17:15–18:00
Diskusjon/workshop
Ved Kim Erik Dahlskås og Yngvild Greiner, juridiske rådgivere i NBK.

Første del av programmet strømmes

Sted: BONOS lokaler i Øvre Slottsgate 2B
Tid: 16. november fra kl. 16:00–kl. 18:00

Arrangementet er gratis, og det vil bli servert kaffe og snacks. Det er et begrenset antall plasser for fysisk deltakelse, men første del av programmet kan følges digitalt.

Meld deg på via denne lenken