Jul på Liseberg. Foto: Liserberg AB

Nyhet: Vintermarked og forlenget sesong på Liseberg

Den 18. november åpnes portene til Lisebergs glitrende vinterverden. En fortryllende opplevelse med snøgaranti og moro for alle aldre. Nytt for i år er et magisk vintermarked og forlenget vintersesong over nyåret, med åpningstider helt frem til 7. januar. Kjør en tur i vinteråpne karuseller, hils på nissen, stå på skøyter eller finn en fin julegave i markedsbodene.

Kom å opplev en magisk vinter i fornøyelsesparken. Fra og med 18. november forvandles Liseberg til et vakkert vinterlandskap med snø og millioner av julelys. Duften av gløgg, brente mandler og julens gode smaker siger fram mellom boder og karuseller, og fra Tomtebyn høres fnis, latter og ringende bjeller. Her står julen for døren og nissene venter ivrig på å få ta deg med på et lekent eventyr. Gå heller ikke glipp av årets jubileumsutstilling i Lisebergstårnet. I år fyller Liseberg 100 år, og i denne utstillingen kan du reise i historien til Liseberg.

– Et Lisebergbesøk i førjulstiden er for mange en tradisjon, men folk har også fri i romjulen og over nyttår. Gjennom å forlenge sesongen kan våre besøkende fortsette å oppleve et unikt vinterlandskap med snøgaranti, more seg i vinteråpne karuseller eller dykke ned i Lisebergs historie på Jubileumsutstillingen, sier Lotta Carlsbogård, Funktionschef Säsonger & Events på Liseberg.

Julestemning i fornøyelsesparken i Gøteborg. Foto: Liseberg AB

Nytt vintermarked
Årets nyhet er et livlig, snødekt vintermarked, fylt med fine julegaver. Her finner du ting som varmer både hender, føtter og hjertet. Ta sikte på det snødekte fjellet, så finner du fram. Liseberg har også en egen skøytebane for de som vil teste isen. I de nye igloene like ved kan du varme deg på kakao og nyte en pust i bakken.

Kaninenes jul for de minste
For de minste barna er Kaninlandet en favoritt. Her har en hytte dekt av snø og is dukket opp, den huser Julius, kaninenes fetter fra Nordpolen. Kom og titt på kaninenes lekne julepynt, ta en barnevennlig tur i karusellene og få en myk kaninklem!

Lisebergs jubileumsutstilling
I år fyller Liseberg 100 år og på jubileumsutstillingen kan du være med på en reise i Lisebergs historie. Ta rulletrappen opp til Lisebergstårnet og besøk utstillingen som er smekkfull av kuriosa, bilder og historier.

Leken overnatting

Tidligere i år åpnet Lisebergs nye familiehotell – Liseberg Grand Curiosa Hotel som er innredet med inspirasjon fra det eventyrlystne paret – Agnes og Herr Dvaler som levde i Gøteborg på 1700-tallet. Hotellet er innredet med inspirasjon fra Agnes sine verdensreiser og her vil garanter både store og små finne noe de liker. Hotellet har blant annet 457 familierom, restaurant i første etasje, bistro på taket med utsikt over parken og hele byen, en morsom karusell fra 1923, og en sklie mellom andre og tredje etasje i huset, hvor du kan skli ned i resepsjone.

Liseberg tilbyr mange morsomme juleaktiviteter for hele familien. Foto: Liseberg AB