Powel Construction har ansatt ny Head of Sales

Powel Construction har ansatt ny Head of Sales

Thomas Kjetland er ansatt som ny salgsleder for Powel Construction. Han kommer fra stillingen som salgssjef i Leica Geosystems.

- Det blir utrolig spennende å jobbe for et innovativt selskap med så mange kompetente folk. Jeg synes også det er veldig motiverende at det er et helnorsk selskap med store vekstambisjoner, sier Thomas Kjetland.

God kjennskap til markedet

Han var tidligere salgsleder i Leica Geosystems, som samarbeider tett med Powel. Firmaene har mange av de samme kundene og selger begge løsninger for bygg- og anleggsbransjen.

- Thomas har lang salgserfaring og inngående kunnskap om markedet vi opererer innen. Han blir et viktig tilskudd til ledergruppen vår og jeg er sikker på at Thomas vil bidra til videre vekst for Construction, sier Frode Solem, daglig leder i Powel Construction.

- Med Thomas på laget ser vi spesielt frem til å introdusere nye tjenester innenfor kommunikasjon med maskinstyring, stikningsutstyr, og ikke minst nye løsninger og tjenester innenfor produksjonsoppfølging, sier han.

Powel Construction er en markedsledende leverandør av 3D verktøyet Gemini Terreng, som brukes i forbindelse med de fleste infrastrukturprosjekt i Norge. Selskapet leverer også andre digitale tjenester. De avanserte modellene brukes i alle faser av prosjektet - både planlegging, prosjektering, oppfølging og dokumentasjon av utført arbeid.

Programvare-løsningene har eksistert i markedet i over 30 år og har vært med å utvikle bransjestandarden innen masseberegning og dokumentasjon.

Blir en del av Volue-gruppen

Kjetland får ansvar for seks erfarne selgere i Construction og begynte å jobbe for selskapet den 1. september.

- Jeg har en inkluderende lederstil og brenner for at alle medarbeiderne skal trives og oppleve utvikling i jobben sin. Det blir spennende å få sjansen til å påvirke og videreutvikle måten vi driver salg på i Powel Construction, sier han.

Powel er en del av Volue-gruppen, som består av selskapene Powel, Wattsight, Scanmatics og Markedskraft. Det internasjonale teknologiselskapet tilbyr markedsledende løsninger for energi-, infrastruktur- og kommunesektoren.

- Ambisjonene Volue har for Powel og de andre selskapene er kjempespennende. Jeg er veldig ivrig etter å komme i gang. Første steg blir å bli bedre kjent med organisasjonen og kundene våre, sier han.

Powel er et internasjonalt programvareselskap med norske røtter. Våre kunder kommer fra energi- og anleggsbransjen, samt det offentlige. Innovasjon og bærekraft er i hjertet av alt vi gjør. Vi hjelper våre kunder til å jobbe smartere og mer effektivt, for å øke lønnsomheten og ta vare på miljøet. Powel AS ble etablert i 1996 og har i dag kunder i over 20 land.