DENNE BESTILLINGSMÅTEN BLIR EN HYBRID MELLOM DET TRADISJONELLE OG DIGITALE

DENNE BESTILLINGSMÅTEN BLIR EN HYBRID MELLOM DET TRADISJONELLE OG DIGITALE

Fra sommeren av kan man på enkelte serveringssteder velge å bestille på en helt ny måte. Nå har nemlig Quickorder slått sammen den tradisjonelle bestillingen og betalingen gjennom servitør, med den nyere og digitale måten som skjer gjennom gjestens mobiltelefon. Den nye funksjonen gjør også at flere gjester kan legge inn bestilling på samme bordregning.

Valgmuligheten gjestene har etterspurt etter pandemien

Gjester rundt samme bord, samt servitører, vil nå kunne samarbeide om å bestille mat og drikke til én regning. Det betyr at alle kan legge inn produkter hver for seg, med hver sin mobile enhet. Bestillingene samles så til én sluttregning. Dermed trenger ikke hver enkelt ordre å betales før bestillingen går gjennom, slik man har vært vant med til nå, derimot vil gjestene kunne bestille flere ganger og til slutt betale et samlet oppgjør.

Det er Quickorder, med sine 14 år som teknologiutviklere for serveringsbransjen, som har lansert denne funksjonen.

"Vi har utviklet denne nye hybride bestillingsfunksjonen i nærmere 12 måneder, og vi er veldig glade for å bringe dette til restaurantbransjen nå etter restriksjonslettelsene. Dette tilbyr en perfekt gjesteopplevelse for både gjester som har tatt i bruk selvbestilling med QR-kode, så vel som de som føler seg nostalgiske over tradisjonell bestilling gjennom servitør, når de spiser på en restaurant", sier Andy Chen, administrerende direktør i Quickorder.

Han fortsetter med å poengtere at etterspørselen etter en mer hybrid løsning, såkalt “åpen regning”, har vært stor blant gjester og restauranteiere etter pandemien.

Bidrar til økt bordsetting per kveld og bedre bruk av personalet

Servitørene vil nå ha muligheten til å sette av tid til å gi bedre anbefalinger, samt utføre andre viktige oppgaver, i løpet av et skift. På denne måten opprettholdes altså den menneskelige kontakten med personalet samt den sømløse og effektive måten ved å bestille digitalt. Samtidig vil hybridløsningen bidra til at man kan bordsette flere bord per kveld, ved at den besøkende vil kunne bestille mer på kortere tid, ved at unødig ventetid fjernes. Man kan derfor ta bort tiden det normalt ville tatt en servitør å utføre alle bestillinger på et bord alene.

"Vi tror en moderne og fremtidig restaurantopplevelse handler om å kombinere menneskelig personale og teknologi. Det er vårt oppdrag å hjelpe restauranter med å levere moderne gjestfrihet til sine besøkende og tilby et system som legger til rette for en bedre arbeidshverdag for de ansatte", avslutter Chen.

Det er gjennom lengre analysearbeid og innsikt i bransjen at Quickorder har valgt å lansere funksjonen.

Kategorier

Lars Haugstad

Pressekontakt CEO Marketing communication +4741424152

“We turn visitors into regulars.”

Quickorder is a modern all-in-one restaurant management system that combines POS, online ordering, table booking, and staff management. From ghost kitchens to independent chains, we help food entrepreneurs operate and grow their businesses with simplicity and guest data.

Quickorder
Torggata 13