Helsebyråd i Oslo Saliba Andreas Korkunc. Sturlason AS Polyfoto.

Helsebyråden gjester podkasten Eksponert

I forrige uke fikk Norsk Radiografforbund besøk av sittende helsebyråd i Oslo, Saliba Andreas Korkunc (H). Samtalen om helsepolitikk, helsetjenestens utfordringer, smått og stort er nå tilgjengelig som podkast.

- Vi synes alltid det er stas å få besøk i podkasten, men litt ekstra stas er det jo å få besøk av hovedstadens helsebyråd. Det ble en fin prat, synes jeg, en forsøksvis interessant samtale våre medlemmer forhåpentligvis finner det verdt å lytte til, sier forbundets forhandlingssjef Carl Christian Grue Solberg.

Erfaren gjest
Korkunc tiltrådte som byråd for helse 25. oktober 2023.

Han var politisk rådgiver for helse- og omsorgsministeren i perioden 2017-2021, deretter statssekretær for covid-19-saker i Helse- og omsorgsdepartementet. Han har tidligere jobbet som politisk rådgiver for helsebyråden i Bergen, og som stabssjef og politisk rådgiver for byrådslederen i Bergen. Han var nestleder i politisk avdeling i Høyres stortingsgruppe da han tiltrådte som byråd.

Korkunc er født og oppvokst i Oslo, og er utdannet siviløkonom fra Norges Handelshøyskole.

Lytt til podkasten

Carl Christian Grue Solberg