Gå videre til innhold
Fra venstre: Benjamin Portin, Radonova, Dr Aaron Goodarzi, University of Calgary och Dr José-Luis Gutiérrez Villanueva, Radonova

Verdensledende radonforsker besøkte Sverige og Radonova

I midten av mars hadde vi gleden av å ønske Dr Aaron Goodarzi velkommen til både Radondagen og Radonova. Aaron arbeider til daglig ved universitet i Calgary og har ledet flere av verdens største studier på området.

Ettersom Aaron er litt av en ”rockestjerne” innen radonforskning og verdensledende på området, passet vi naturligvis på å få et intervju da han besøkte oss i Uppsala. Aaron forteller her om sine erfaringer og kunnskap om radon, og ikke minst hvorfor vi bør fortsette å måle radon både i våre hjem og på våre arbeidsplasser.

I intervjuet berøres blant annet spøsmål som:
• Hvordan pandemien økte risikoen for radon blant mennesker som jobber hjemmefra
• Hvordan radonmålinger forbedres og utvikles over årene
• Oppfølgende målinger i arbeidstiden som ny målemetode
• Hvordan Sverige skiller seg fra øvrige land
• Hans forskergruppes pågående studier ved University of Calgary

Se intervjuet med Aaron Goodarzi her»

For mer informasjon om radon og radonmåling besøk https://radonova.no