RAMIRENT SOGN OG FJORDANE: Ramirent samlokaliserer nå alle avdelingene i Sogn og Fjordane her i Førde under navnet Ramirent Sogn og Fjordane. Her er noen av de som allerede er på plass i Førde: Fra venstre: Arne Øvrebø(innleid leverandør), Kjell Sand

Rigger seg for vekst i vest

Ramirent rigger seg for vekst i Sogn og Fjordane. Selskapet samlokaliserer nå alle avdelingene i Førde og etablerer samtidig et helt nytt lager på Skei.

Ramirent er Norges største aktør innen utleie av maskiner og utstyr. Utleieselskapet har 31 avdelinger rundtomkring i landet.

– Avdelingen vår i Førde får nå navnet Ramirent Sogn og Fjordane, forklarer leder for kundesenteret, May Britt Torsnes som understreker at samlokaliseringen av alle avdelingene i Sogn og Fjordane-området vil gi utleieselskapet et godt grunnlag for vekst i regionen.

KUNDESENTER-LEDER: – Vi skal forsette med å være en sterk aktør i regionen, sier May Britt Torsnes som er kundesenter-leder for Ramirent Sogn og Fjordane.

NYTT LAGER PÅ SKEI

– Vi vil fortsatt gi våre kunder den beste servicen og være en sterk aktør i hele regionen. Her i Førde vil vi ha seks faste stillinger derav to prosjektledere som i stor grad vil bruke arbeidsdagene på å reise rundt til bedriftskunder i hele området. Vi vil også betjene privatmarkedet som vi gjør i dag. På denne måten vil vi nå være mer ute blant kundene enn tidligere, sier Torsnes.

– Gjennom å samlokalisere oss i Førde får vi dessuten en mer fremtidsrettet, mer digital og mer effektiv drift. Det vil bli enklere for kundene å bare ha ett kundesenter og ett kontaktpunkt å forholde seg til, sier kundesenter-lederen som påpeker at det også etableres et helt nytt lager for enkelte produkter og maskiner i transitt på Skei som skal sørge for raskest mulig tilgang på utstyr.

– MEIR UT BLANT KUNDENE

Avtroppende kundesenterleder i Kaupanger, Audun Sviggum, som har jobbet over 45 år i utleiebransjen, ser positivt på den nye satsingen. Sviggum, som selv skal pensjonere seg fra og med neste år, er ikke bekymret over at kundene i Sogn og Fjordane skal få dårligere service som følge av omorganiseringen.

– Nei, med de dyktige folkene vi har her i Ramirent Sogn og Fjordane er jeg ikke bekymret for det. Nå blir det jo enda mer fokus på å reise ut å besøke kundene. Så jeg tror oppfølgingen blir minst like god som før, sier Audun.

MER KUNDEBESØK:– Nå blir det enda mer fokus på å reise ut å besøke kundene, sier avtroppende kundesenterleder i Kaupanger, Audun Sviggum(t.v.), her sammen med prosjektleder Bjarte Årdal.

TILGJENGELIG
Ramirent-veteranen får støtte fra kollega og prosjektleder Henry Hammersland. – Vi må nok overlappe hverandre litt geografisk, men kundene skal ikke merke noen forskjell. Ramirent skal være minst like tilgjengelig som før, og akkurat det er veldig viktig nå når byggeaktiviteten i regionen er så stor, og da spesielt i Sunnfjord, sier Hammersland.

TILGJENGELIG. –Ramirent skal være minst like tilgjengelig som før, og akkurat det er veldig viktig nå når byggeaktiviteten i regionen er så stor, og da spesielt i Sunnfjord, sier prosjektleder Henry Hammersland.

...............

Kontaktperson: Kundesenterleder Ramirent Sogn og Fjordane; May Britt Torsnes - 402 15 560