Konsernsjef i Ringerikskraft Alf Inge Berget

Ny konsernsjef i Ringerikskraft

Etter 14 år som konsernsjef i Ringerikskraft har Ole Sunnset gitt stafettpinnen videre til Alf Inge Berget. Berget begynte i jobben den 1. oktober.

- Jeg har sett frem til å bli en del av Ringerikskraft-konsernet og å ta fatt på jobben med å opprettholde og videreutvikle et ambisiøst og spennende energikonsern i Norge, sier ny konsernsjef i Ringerikskraft, Alf Inge Berget.

I årene under Ole Sunnsets ledelse har Ringerikskraft vokst fra 80 til 400 ansatte, og økt omsetningen fra 400 millioner til 1 milliard. Energiselskapet har vokst fra å være en solid lokal aktør til å ta en sterk posisjon i det nasjonale markedet med blant annet merkevarene Laje, Kople og Kraftriket. Før nyttår endrer også nettselskapet navn til Føie. Gjennom de ulike merkevarene leverer konsernet tjenester innen vannkraft, varme, entreprenør, elbillading, strømnett og strømomsetning.

- Ringerikskraft har tatt en tydelig posisjon som fremtidsrettet energiselskap, og har grepet muligheter for vekst og utvikling. Jeg tar over et selskap som er godt rustet for ytterligere vekst, og jeg skal fortsatt utvikle selskapet videre i tråd med styrets og eiernes føringer, sier Berget.

- Vi ønsker Alf Inge velkommen på Ringerikskraft-laget, og ønsker han lykke til med å gripe de mulighetene energibransjen står ovenfor som følge av de store og raske endringene. Vi vil samtidig takke Ole Sunnset for solide resultater de siste årene, og for innsatsen han har lagt ned i det konsernet vi har i dag, sier styreleder i Ringerikskraft, Per Roskifte.

På bildet fra venstre: Ole Sunnset, Per Roskifte og Alf Inge Berget

Ringerikskraft er et energikonsern med 400 ansatte i sine 20 hel- og deleide selskap. Konsernet har hovedkontor og forretningsadresse på Hønefoss i Ringerike kommune. Konsernets virksomhetsområder er vannkraft, strømnett, entreprenør og energiløsninger.

Cathrine Olsen

Pressekontakt Konsernleder kommunikasjon 97112488