SATS opplever sterk vekst i besøk på gruppetimer, spesielt innen HIIT, yoga og pilates. Foto: SATS

Inntektsvekst og rekordresultat for SATS

SATS legger i dag frem rekordhøye inntekter og resultat for Q1 2024, samt ny besøksrekord på sentrene.

De totale inntektene for første kvartal 2024 økte 8 prosent sammenlignet med første kvartal i fjor og endte på 1 294 millioner kroner. Driftsresultatet (EBITDA før IFRS 16) økte 27 prosent og endte på 174 millioner kroner.

SATS-medlemmene gjennomførte 13 millioner treningsøkter i første kvartal og bidro med det til en sterk positiv effekt på folkehelsen. SATS øker medlemsbasen til 736 000 medlemmer, og stadig flere velger SATS sitt populære gruppetreningstilbud som en del av sitt medlemskap.

– Vi er glade for å rapportere om en god start på treningsåret 2024 for SATS som et resultat av økte investeringer i vårt produkttilbud. Vi ser blant annet at en økt andel av nye medlemmer velger medlemskap som gir tilgang til både gruppetrening og et bredt utvalg av sentre. Dette resulterer i at våre medlemmer er mer aktive enn noen gang, og vi fortsetter å levere på vår visjon om å gjøre folk sunnere og gladere, sier Sondre Gravir, konsernsjef i SATS.

SATS opplever sterk vekst i besøk på gruppetimer, som økte med 10%. Økningen kan tilskrives SATS sine vellykkede produktlanseringer, spesielt innen HIIT, yoga og pilates.

– Våre satsinger på nye treningsprodukter innen gruppetrening får flere medlemmer i aktivitet og viser at trening både er gøy og treffer bredt. Vi gleder oss til å lansere enda flere nyheter som skal få flere i bevegelse, sier Gravir.

We have a strong vision to improve people's quality of life and play a significant role for public health in the Nordics.

At our facilities you will find cutting-edge studio facilities for individual training, the broadest selection of group training with superior programming, and highly qualified personal trainers for individual coaching. We also have a strong focus on supporting our members through online training and digital tools for when they are not able to physically visit our club facilities.

SATS group is the leading provider of fitness and training services in the Nordics with 276 clubs in Norway, Sweden, Finland, and Denmark. We have 736 000 members and 10 000 employees who is committed to motivate as many people as possible to an active lifestyle.