Rosa sløyfe-aksjonen driver stort engasjement hos SATS

Rosa sløyfe-aksjonen driver stort engasjement hos SATS

SATS' årlige samarbeid med Kreftforeningen og Rosa sløyfe-aksjonen i oktober, driver et stort engasjement blant medlemmer og medarbeidere over hele Norden. To uker inn i oktober er det publisert nærmere 2100 bilder på Instagram med emneknaggen #satsmotkreft i Norden. Nå fortsetter SATS sine aktiviteter for å bidra ytterligere til innsamling.

Gjennom oktober samarbeider SATS med Kreftforeningen og Rosa sløyfe-aksjonen i kampen mot kreft. SATS' mål med det årlige samarbeidet er å spre kunnskap om helse og verdien av regelmessig trening, og å oppmuntre til fysisk aktivitet. SATS har derfor etablert en rekke aktiviteter på sentre over hele Norden i oktober måned.

Knebøy-utfordringen i sosiale medier er en av de mest engasjerende aktivitetene. Der oppmuntres alle til å legge ut en video eller et bilde med emneknaggen #satsmotkreft. Til sammen er det lastet opp nærmere 2100 bilder i Norden, hvorav ca. 850 i Norge. For hvert bilde med denne emneknaggen donerer SATS 10 kroner til Kreftforeningen. SATS har også montert rosa tredemøller på utvalgte sentre i Norge, Sverige, Danmark og Finland, og for hver kilometer som blir løpt på disse genereres et bidrag på 10 kroner til Kreftforeningen. Akkurat nå er det løpt til sammen 2770 km på disse tredemøllene.

-Vi er veldig stolte over engasjementet som våre medlemmer og medarbeidere har vist i løpet av de første ukene i oktober. Nå vil vi utfordre enda flere, både privatpersoner og firmaer, til å engasjere seg i våre aktiviteter og bidra til å støtte Rosa sløyfe-aksjonen sin innsamling, og folkehelsa generelt sett. Alle kan bidra, sier John Kristian Stubban, Country Manager i SATS Norge.

Forskning viser at regelmessig fysisk aktivitet, 2,5 time i uken, minimerer risikoen for kreft. SATS har mange medlemmer som ønsker å fortelle sin historie om hvordan treningen har hjulpet de på ulikt vis. En av disse er Britt.

-Siden jeg fikk min kreftdiagnose i 2018, har jeg gjennomgått flere operasjoner og cellegiftkurer, og har mange igjen fremover. Å holde meg aktiv og trene under behandlingen gjør stor forskjell for meg. Det hjelper meg å finne tilbake til den formen og styrken jeg hadde før jeg fikk diagnosen, og ikke minst hjelper det min mentale helse slik at jeg kan unngå negative tanker. Å være på SATS og trene med treningsvennene mine er et fristed for meg. Derfor er jeg ekstra glad for SATS' engasjement i Rosa sløyfe-aksjonens innsamling, der de har etablert aktiviteter som alle kan engasjere seg i og dermed bidra til innsamlingen. Jeg håper at mange tar en knebøy både for seg selv og for andre, sier Britt Strømme, som har fått diagnosen brystkreft, og som har vært SATS-medlem siden 2002.

Denne uken åpner SATS sine treningssentre i Norge (foruten Røa Bad og HiYoga) for å gjøre trening tilgjengelig for flere mennesker, noe de håper vil føre til enda mer engasjement og større bidrag til Rosa sløyfe-aksjonen sin innsamling.

For mer informasjon, vennligst kontakt:

Malin Selander
Nordic Head of Communication & PR SATS