SATS går sammen med Rosa sløyfe-aksjonen og donerer penger til kreftforskning

SATS går sammen med Rosa sløyfe-aksjonen og donerer penger til kreftforskning

I oktober vil SATS støtte Kreftforeningens og Brystkreftforeningens arbeid innen kreftforskning. SATS vil bidra til økt oppmerksomhet rundt årets Rosa sløyfe-aksjon, og oppfordrer folk til regelmessig aktivitet. SATS arrangerer en rekke aktiviteter på alle sine senter i Norge og gjennom digitale kanaler for å bidra til årets aksjon.

Det er vitenskapelig bevist at to og en halv time regelmessig aktivitet i uken er med på å redusere risikoen for kreft. All aktivitet teller og det spiller ingen rolle hva man gjør, så lenge man holder seg aktiv. SATS og Rosa sløyfe ønsker å oppmuntre flere til regelmessig aktivitet og vil i oktober tilrettelegge med aktiviteter som gjør det enda enklere å komme i gang, samtidig som man støtter en god sak.

-Vi er stolte av vårt nordiske samarbeid med Rosa sløyfe-aksjonen. Vi ønsker å hjelpe flere til en sunnere livsstil, og oppfordrer derfor alle til å delta i aktivitetene våre i oktober. Folkets bidrag vil være å engasjere seg gjennom deltakelse på våre aktiviteter, og SATS vil bidra finansielt til kreftforskning. Alle kan delta og sammen kan vi gjøre en forskjell, sier John Kristian Stubban, Country Manager i SATS Norge.

Knebøy utfordring i sosiale medier
For å engasjere så mange som mulig utfordrer SATS både medlemmer og ikke-medlemmer til å gjøre knebøy i oktober. Knebøyene kan gjøres hvor som helst, under eller etter en treningsøkt, på vei til jobb, eller på arbeidsplassen sammen med kollegaer. Her er det bare kreativiteten som setter begrensningene. For å delta laster man opp et bilde eller video av knebøyene på Instagram og bruker hashtag #satsmotkreft. For hver hashtag vil SATS donere 10 kr til Rosa sløyfe-aksjonen.

Rosa tredemølle på SATS
I oktober vil SATS plassere en rosa tredemølle på SATS Colosseum. SATS utfordrer medlemmer og ikke-medlemmer til å bidra gjennom å gå eller løpe på tredemøllen. Det er koblet til en skjerm på tredemøllen for å visualisere status på donasjonene. SATS vil donere 10 kr for hver kilometer.

Crosstraining
SATS oppfordrer alle medlemmer til å trene Crosstraining i oktober. Crosstraining er sirkeltrening for alle, som kan justeres etter eget utgangspunkt, det er også en ypperlig gruppetime å trene sammen med andre. SATS donerer 5 kr per deltaker i hele oktober.

Online-trening for alle I oktober
SATS vil tilgjengeliggjøre ni utvalgte online-treningsøkter for alle i hele oktober, noe som betyr at alle kan trene – uansett hvor man er. Følgende treningsøkter vil være tilgjengelig: Bootylicious, Crosstraining, Indoor Running Audio, Yin Yoga, Vinyasa Flow, Meditation, Body for Life and Tabata Core.

Ta med en venn i uke 42
SATS ønsker at flere skal oppleve gleden ved en aktiv hverdag, og åpner derfor dørene for ikke-medlemmer fra 14–20 oktober. Alle er velkommen til å trene hos SATS i denne perioden.

Rosa produkter fra SATS
I forbindelse med Rosa sløyfe-aksjonen har SATS utviklet seks ulike rosa treningsprodukter: vannflasker, treningsstrikker, treningsbag, sokker og løpe-kit. SATS donerer 10 kr per solgte produkt til Rosa sløyfe-aksjonen.

For mer informasjon, vennligst kontakt:

Malin Selander,
Nordic Head of Communication & PR SATS