SATS tilbyr opptil ti daglige digitale direktesendte gruppetimer

SATS tilbyr opptil ti daglige digitale direktesendte gruppetimer

SATS fortsetter sitt arbeid med å aktivisere Norge og bidra til en bedre folkehelse, på tross av stengte sentere i Bergen og Oslo. Tirsdag 10.november gjenopptar SATS suksessen med direktesendte gruppetimer til alle sine medlemmer. Timeplanen består av varierte treningstimer til en bred målgruppe, og vil komplettere SATS sitt allerede sterke eksisterende online tilbud.

Gjennom hele den utfordrende koronapandemien har SATS tilpasset sitt produkttilbud til å bli enda mer digitalt og tilgjengelig for å imøtekomme alle ulike medlemmers treningsbehov. Fra før av tilbys over 200 Online Training-timer innen kondisjon, styrke, sykling, yoga, dans og meditasjon. I tillegg har SATS, i samarbeid med lege og hjerneforsker Ole Petter Hjelle og psykolog Carina Carl, utarbeidet en audioserie innen mental helse.

SATS jobber aktivt for at medlemmene skal holde seg i gang i en tid der mange opplever mer stillesitting og isolasjon, og vil fortsette med arbeidet mot en bedre folkehelse der fysisk aktivitet er helt avgjørende. Som et ledd i dette arbeidet har også SATS digitalisert sine PT-produkter slik at medlemmene kan trene med sin PT via video. På denne måten kan de fortsette å holde seg aktive til tross for strenge restriksjoner for treningsbransjen. I Bergen tilbyr også SATS utendørs PT trening utendørs.

Til tross for at treningsbransjen nå må stenge ned sine treningssentre i Oslo og Bergen for en periode, fortsetter SATS å være sitt ansvar bevisst for å aktivere den norske befolkningen og bidra til en bedre folkehelse. Fra tirsdag 10. november relanserer derfor SATS suksessen fra i våres med direktesendte gruppetreningstimer i Norge. Her vil det sendes opptil ti forskjellige livetimer hver dag  med norske instruktører. Timeplanen byr på et bredt og variert utvalg som gjør at alle vil finne noe som passer for dem.

Fullstendig timeplan finnes her (link) og tirsdagens gruppetimer er følgende:

Tid Gruppetime
09:00          Cardio Energy. 30 minutter morsom, anstrengende og effektiv kondisjonstrening til fengende musikk
09:30 Bootylicious. 30 minutter styrketrening med fokus på rumpe, lår og mage
10:15 Yoga Gentle Flow. 60 minutter. En rolig yogatime med fokus på enkle stillinger
16:00 Crosstraining. 45 minutter med enkel, tøff og effektiv trening for hele kroppen
16:45 Core, 30 minutter med fokus på kjernemuskulaturen
17:30 Hatha Yoga. 60 minutter med yoga der stillingene holdes en stund og gjøres i et moderat tempo
18:30 Meditasjon. 15 minutter med enkel, sittende meditasjon med fokus på tilstedeværelse og ro
19:00 Zumba. 45 minutter med fengende latin-amerikanske rytmer rytmer og dans.
20:00 Forrest Yoga. 60 minutter yoga time med fokus på styrke, pust og ro

-Vi er skuffet og lei oss for at vi må stenge etter en periode der vi har jobbet beinhardt hver eneste dag for å sikre trygg trening med fokus på smittevern. Først og fremst fordi vi vet hvor mye trening betyr for folk – og kanskje mest den mentale biten i dette. Vi respekterer myndighetenes beslutning om å stenge ned, men vi er samtidig bekymret for hvordan en slik nedstenging påvirker den norske folkehelsen. Vi må derfor snu oss raskt og tenke nytt for å tilby medlemmene nye produkter og hjelpe de med å bevege seg, samt finne treningsmotivasjonen – nå som kanskje flere ting er vanskeligere, sier Wenche Evertsen, Country Manager i SATS Norge.

Åpner opp 20 Online Training-timer for hele den norske befolkningen
SATS nøyer seg ikke med å kun utvide det digitale treningstilbudet for sine medlemmer. De har nå også åpnet opp 20 ulike Online Training-timer for hele den norske befolkningen. Dette gjøres med ambisjon om å motivere flere mennesker til å ta kontroll over egen helse ved å trene hjemme. SATS tilbyr også over 100 gratis treningsprogrammer tilgjengelig på YouTube der man kan prøve seg på utfordringen 20 Days of Yoga

For mer informasjon, kontakt:
Malin Selander
Head of Communication & PR