Sterk medlemsvekst og milliardomsetning for SATS

Sterk medlemsvekst og milliardomsetning for SATS

SATS økte medlemsbasen med 18 000 medlemmer i årets tre første måneder, som resulterte i en omsetning på 1 011 millioner, opp 67% fra samme periode i fjor. Driftsresultatet er snudd fra rekordtap på 165 millioner til overskudd på 30 millioner, til tross for restriksjoner ved inngangen til kvartalet.

- Med sterk medlemsvekst, åpning av flere nye sentre og økt kundetilfredshet legger SATS et godt første kvartal bak seg. Alle restriksjoner er hevet og medlemmene er tilbake på sentrene våre med høyere aktivitetsnivå enn før pandemien. Vi har de siste to årene åpnet 35 nye treningssentre og forbedret vårt digitale tilbud vesentlig gjennom lanseringen av Mentra by SATS. Fremover vil vi fremskynde veksten i SATS for å gjøre enda flere mennesker sunnere og gladere, sier administrerende direktør Sondre Gravir i SATS.

SATS har styrket produkttilbudene på treningssentrene, blant annet med nye treningskonsepter som HIIT Zone og videreutvikling av Mentra by SATS, som fremover vil være vår digitale treningsplattform for SATS-medlemmer i alle fire markeder. Det interaktive treningsspeilet Rflex er også snart tilgjengelig for kjøp i Finland og Danmark.

Klar for ytterligere vekst

SATS hentet 600 millioner kroner i en aksjeemisjon i løpet av kvartalet for å finansiere videre vekst. Selskapet har hittil i år kjøpt Gym Gruppen AS i Stor-Oslo og Bare Trening Sør AS på Sørlandet i Norge, i tillegg til tre nyetableringer. Det nordiske treningssentermarkedet er egnet for konsolidering, og SATS planlegger ytterligere oppkjøp og nyetableringer fremover. Ytterligere 15 nye sentre er allerede bekreftet for 2022 og 2023, og det er fortsatt kapasitet i de eksisterende treningssentrene for ytterligere medlemsvekst.

- Vi ønsker alle nye og eksisterende medlemmer velkommen tilbake til sine treningsrutiner etter pandemien. Jeg vil også takke alle de engasjerte ansatte for den uvurderlige innsatsen de har lagt ned i løpet av kvartalet nå som vi er tilbake i normal drift. SATS vil fortsette å inspirere medlemmene våre til å lykkes med treningen sin, sier Gravir.

Klikk her for hele presentasjonen og rapporten.