Signicat blant FT1000 Europas raskest voksende selskaper for 2024, og for tredje gang siden 2021

Oslo, 5. mars 2024 - Signicat, den ledende pan-europeiske leverandøren av digitale identitetsløsninger, er for tredje gang plassert på The Financial Times FT1000-liste, og anerkjent som et av Europas raskest voksende selskaper i 2024. Anerkjennelsen bekrefter Signicats økende virksomhet med en voksende kundebase over hele Europa, selskapets innovative tilnærming til nye produkter og forpliktelsen til å forbli en leder på området.

Sammensatt årlig av Financial Times og Statista, rangerer FT1000-listen Europas raskest voksende selskaper basert på den høyeste prosentvise veksten i inntekter mellom 2019 og 2022. Signicats tilstedeværelse på denne prestisjetunge listen for tredje gang på fire år understreker selskapets motstandsdyktighet, tilpasningsdyktighet og betydelige innvirkning på det digitale identitetslandskapet.

I en kommentar til denne prestasjonen uttalte Signicats administrerende direktør, Asger Hattel: «Vi er beæret over å igjen bli anerkjent blant Europas raskest voksende selskaper. Dette er en anerkjennelse av innsatsen til alle Signicat-ansatte og tilliten våre kunder har til oss. Vår forpliktelse til innovasjon og et høyt sikkerhetsnivå innen det digitale identitetslandskapet forblir sterk. Svindel og identitetsutfordringer øker for selskaper over hele Europa, og forbrukerne forventer smidigere, raskere og sikrere digitale interaksjoner. Vi er eksperter som hjelper selskaper med å takle disse utfordringene hver dag, både i Europa og utover».

I løpet av de siste årene har Signicat utvidet sin tilstedeværelse i Europa gjennom seks strategiske oppkjøp for å styrke sin teknologi, kundebase og markedsekspertise. Hoveddelen av veksten har likevel kommet fra organisk vekst, der betydelige investeringer har resultert i effektiv produktutvikling og forbedrede kunderelasjoner. Oppkjøpene inkluderer den norske tillitstjenesteleverandøren Idfy i 2019 og den ledende nederlandske identitetsspesialisten Connectis i 2020. I tillegg kjøpte selskapet tre markeds- og teknologiledere i 2021, nemlig den norske Encap Security, den spanske Electronic Identification og den litauiske Dokobit. Den ledende britiske aktøren innen svindelhåndtering, Sphonic, ble kjøpt opp i 2022. Disse oppkjøpene har ytterligere styrket Signicats posisjon som en ledende aktør innen det digitale identitetsområdet.

Kontinuerlig forpliktet til innovasjon, jobber Signicat videre med å forbedre digitale identitetsløsninger gjennom hele den digitale livssyklusen for identitetsverifisering, orkestrering, autentisering, samt signering, forsegling og lagring. Nylig introduserte selskapet flere nyheter innen orkestrering, inkludert Mint, en no-code plattform hvor man uten å måtte kode kan designe, bygge og implementere digitale identitetsprosesser ved hjelp av en visuell redigerer. Med en portefølje innen orkestrering som nå omfatter Riskflow, den nylig lanserte Instantflow, og som nevnt, Mint, står Signicat sterkere enn noensinne i dette spennende og voksende området.

I tillegg har Signicat vært en pioner innen det digitale identitetsområdet, og var nylig den første internasjonale aggregatoren som tilbyr SPID, det italienske elektroniske identifikasjonssystemet. Flere nyheter vil snart bli lagt til den unike samlingen av mer enn 35 nasjonale e-ID-er. Til slutt er det verdt å nevne at den markedsledende identitetsverifiseringen gjennom biometrisk teknologi fra Signicat fortsetter å bli oppgradert og tar nye markedsandeler over hele Europa.

«Disse produktnyhetene og mange flere gjenspeiler Signicats vedvarende forpliktelse til å tilby praktiske og effektive løsninger, som driver fremgang innen digital identitetsverifisering samtidig som brukervennlighet og sikkerhet prioriteres,» sier Petter Iversen, Country Manager for Norge i Signicat. «Vår tilstedeværelse i Norge og resten av Europa er utvilsomt bevis på at Signicat er en av markedslederne innen digitale identitetsløsninger. I dag stoler selskaper som Bank Norwegian, DNB og til og med offentlige administrasjoner som Digitaliseringsdirektoratet på Signicat for å muliggjøre sikre online transaksjoner for sine kunder,» legger han til.

Siden selskapet ble grunnlagt i 2006, i den norske teknologihovedstaden Trondheim, har det vokst til å bli en europeisk markedsleder som dekker hele den digitale identitetslivssyklusen. For øyeblikket stoler mer enn 13 000 kunder fra over 44 land på Signicats løsninger, inkludert Bank Norwegian, Santander, Volvo, DNB, Rabobank, Telia og If Insurance.

Signicat ble rangert med en årlig vekstrate (CAGR) på 44,4%. Minimum gjennomsnittlig årlig vekstrate som kreves for å bli inkludert på listen for 2024 var 36,3%. FT1000-listen er sammensatt sammen med Statista, et tysk selskap som spesialiserer seg på forbruker- og markedsdata, som behandler alle dataene rapportert av selskaper gjennom strenge og formelle vurderingsprosedyrer.

Den komplette FT1000-rangeringen er tilgjengelig på deres nettside her: https://www.ft.com/ft1000-2024