Signicat hjälpte organisationer att slippa skriva ut 1,1 miljoner sidor

Signicat hjälpte organisationer att slippa skriva ut 1,1 miljoner sidor

För att hedra Earth Day den 22 april visar Signicat hur papperslösa processer kan minska antalet utskriva sidor på ett anmärkningsvärt sätt, allt enligt studien Total Economic Impact™ från 2023.

Stockholm, 19 april 2024 - Övergången till papperslösa processer har resulterat i en minskning med 1,1 miljoner utskrivna sidor per år för Signicats kunder, vilket framgår av studien Forrester Consulting Total Economic Impact™ från 2023 som beställts av Signicat, en ledande leverantör av digitala identitetslösningar i Europa.

Miljöpåverkan från denna omställning är betydande, med 1,1 miljoner färre utskrivna sidor vilket innebär en betydande minskning av pappersförbrukningen. För att sätta det hela i ett perspektiv skulle mängden papper, om den staplades, nå en höjd av 550 meter - vilket motsvarar tre gånger höjden på Sagrada Familia i Barcelona, nästan två Eiffeltorn och hela sex Big Ben-torn. Om antalet papper lades ut, ett efter ett, skulle pappersraden räcka nästan runt 80 % av jordens omkrets.

Utöver miljöfördelarna drivs övergången till papperslösa processer av en önskan om ökad affärseffektivitet, smidighet och produktivitet.

Att möta utmaningarna med traditionella processer

Traditionella pappersbaserade processer kännetecknas ofta av ineffektivitet och kräver mycket tid och resurser. Ineffektiviteten leder till gnissel i kundernas onboardingprocesser, vilket resulterar i att ansökningar avbryts och intäkter går förlorade. Enligt Signicat's Battle to Onboard studie, riskerar företag inom finanssektorn att förlora intäkter på 5,7 miljarder euro varje år på grund av att kunder avbryter sin digitala registrering.

Utmaningar som omständliga onboardingprocesser och orimliga informationskrav bidrar till kundfrustration och att fler hoppar av. Avsaknaden av digitala identitetslösningar och beroendet av fysiska dokument komplicerar dessutom onboardingprocessen ytterligare och avskräcker potentiella kunder från att byta leverantör.

Frigör effektivitet med digitala identitetslösningar

Organisationer använder sig alltmer av digitala identiteter och elektroniska signaturer för att automatisera och effektivisera processer såsom onboarding, övervakning av penningtvätt och bedrägeribekämpning.

Signicats plattform för digitala identiteter erbjuder en helhetslösning för identitetsverifiering, autentisering, bedrägeribekämpning och elektronisk signering. Genom att digitalisera kontrakt och avtal bidrar Signicats plattform till avsevärda kostnadsbesparingar tack vare eliminering av pappers- och tryckkostnader.

Notis till redaktörer

Signicat anlitade Forrester Consulting för att genomföra en studie om Total Economic Impactä (TEI) och undersöka den potentiella avkastningen på investeringar som företag kan uppnå genom att implementera lösningar från Signicat. Målet med denna studie är att ge läsarna ett ramverk för att bedöma den möjliga ekonomiska effekten av Signicat på deras organisationer.

För att bättre förstå fördelarna, kostnaderna och riskerna förknippade med denna investering, intervjuade Forrester fem kundrepresentanter med erfarenhet av att använda Signicat. För studiens syften sammanställde Forrester intervjuernas erfarenheter och kombinerade resultaten till en sammansatt organisation. Denna organisation representerar en finansiell tjänsteorganisation med en global intäkt på €16 miljarder. Den vänder sig till

både konsument- och företagskunder.

Signicat är ett banbrytande europeiskt digitalt identitetsföretag, med oöverträffad meritlista på världens mest avancerade digitala identitetsmarknad. Grundat 2006, Signicats vision är att utveckla teknologi, som i gör att människor kan lita på varandra i en digital värld. Dess digitala identitetsplattform tillhandahåller det mest omfattande utbudet av identitetsverifiering och autentisering i världen, allt tillgängligt via enkel integration. Plattformen stöder hela identitetsresan, från första kontakt och onboarding, via inloggning och autentisering, till ingående av långvariga och hållbara affärsavtal. 2019 förvärvades bolaget av det ledande europeiska riskkapitalbolaget Nordic Capital. Idag har Signicat mer än 450 dedikerade medarbetare, utspidda på 17 kontor runtom Europa.

Mer information finns att läsa på www.signicat.com