Signicat laajentaa digitaalisten identiteettien valikoimaansa lisäämällä mojeID Polandin ensimmäisenä ei-puolalaisena välityspalveluna

Espoo, 29. huhtikuuta 2024 - Signicat, Euroopan johtava digitaalisten identiteettiratkaisujen tarjoaja, ilmoittaa olevansa ensimmäinen kansainvälinen tunnistuksenvälittäjä, joka sisällyttää mojeID Poland:n sähköisen tunnistusvälineen palvelunsa piiriin. Saavutus on erityisen merkittävä, sillä se on ensimmäinen kerta, kun muu kuin puolalainen välittäjä tarjoaa mojeID Polandin suoraan ilman kolmatta osapuolta.

mojeID Polandin käyttöaste on vakuuttavan korkea, sillä 98 prosenttia Puolan sähköisen pankkitoiminnan käyttäjistä käyttää sitä. Tämä tarkoittaa, että puolalaisen henkilön henkilöllisyys voidaan todentaa hänen pankkitietojensa avulla, mikä takaa korkean turvallisuustason ja turvaa tietojen eheyden.

mojeID Poland tarjoaa kaksi varmuustasoa - matalan ja korotetun - ja helpottaa sekä alkuperäistä henkilöllisyyden todentamista että myöhempää käyttäjän todentamista, ja se on täysin paikallisten rahanpesulainsäädännön ja EU eIDAS:n asetuksen mukainen. Näin ollen yritykset, jotka ottavat käyttöön mojeID Polandin, voivat turvallisesti vahvistaa käyttäjien henkilöllisyyden muutamassa sekunnissa, mikä tarjoaa hyvän käyttökokemuksen ja nopeuden.

"Kun otamme mojeID Polandin osaksi tarjoomaamme, annamme yrityksille mahdollisuuden laajentaa toimintaansa Puolaan turvallisesti. Uuden sähköisen tunnisteen välittäminen edellyttää julkishallinnon ja kansallisten säädösten tiukkaa noudattamista. Säänneltyjen alojen vaatimusten tarkka täyttäminen on edelleen tärkeä tavoitteemme, ja pidämme mojeID Polandia asiakkaidemme kannalta erittäin tervetulleena lisänä. Signicat on yhden luukun alusta hyvästä syystä: tarjoamme täydellisen kattauksen henkilöllisyyden todentamismenetelmiä yrityksille, jotka toimivat yli rajojen", sanoo Antti Harsunen, Signicatin Suomen maajohtaja.

Tämä on uusi virstanpylväs Signicatille pian sen jälkeen, kun syyskuussa 2023 välityksen piiriin otetiin Italian SPID(Sistema Pubblico di Identità Digitale). Signicat on nyt integroinut yli 35 tunnistusmenetelmää eri puolilla Eurooppaa, joten se jatkaa globaalin ekosysteemin laajentamista rikastuttaen johtavaa digitaalisen identiteetin alustaansa, auttaen kansainvälisiä yrityksiä identiteetin todentamisessa, autentikoinnissa, identiteettidatan rikastuttamisessa ja sähköisessä allekirjoittamisessa kaikilla markkinoilla, maailmanlaajuisesti.

"Asiakkaillemme Eurooppa on monimutkaisten sääntöjen, määräysten ja vaatimustenmukaisuustasojen viidakko, ja laajentamalla tarjontaamme jatkuvasti, esimerkiksi nyt mojeID:n tai muiden kansallisten sähköisten tunnistusvälineiden avulla, autamme asiakkaitamme tuon viidakon läpi. Uusien sähköisten tunnistusvälineiden integroiminen ja niiden saattaminen kaikkien maailman yritysten käyttöön on aina ollut meille ensisijainen tavoite. Asiakkaamme luottavat meihin keskitettynä palvelupisteenä kaikissa digitaalisen identiteetin tarpeissa. Koska tarjoamme ensimmäisenä uuden tunnistusvälineen muiden 35 kansainvälisen tunnistusvälineen kanssa, olemme alan eturintamassa", toteaa Signicatin toimitusjohtaja Asger Hattel.

Signicat jatkaa innovaatiotoimintaa digitaalisen identiteetin saralla, ja lisää julkistuksia on odotettavissa koko vuoden ajan, ja ne jatkavat vuoden 2024 aikana jo saavutettua edistystä.

Tietoja Signicatista
Signicat on eurooppalainen digitaalisen identiteettipalveluiden pioneeri, jolla on vertaansa vailla oleva kokemus maailman edistyneimmillä digitaalisen identiteetin markkinoilla. Vuonna 2006 perustetun Signicatin tehtävänä on kehittää teknologiaa, jonka avulla ihmiset voivat luottaa toisiinsa digitaalisessa maailmassa. Signicat Digital Identity Platform sisältää maailman laajimman valikoiman tunnistus- ja todentamisjärjestelmiä, jotka kaikki ovat helposti käytettävissä yhden integraatiopisteen kautta. Alusta tukee ja ohjaa saumattomasti koko identiteetin elinkaaren läpi tunnistamisesta ja sisäänkirjautumisesta kirjautumisen ja suostumuksen kautta oikeudellisesti sitovien liiketoimintasopimusten tekemiseen. Vuonna 2019 johtava eurooppalainen pääomasijoittaja Nordic Capital osti Signicatin. Nykyään Signicatilla on yli 450 omistautunutta ammattilaista 17 Euroopan toimipisteessä.

Lisätietoja Signicatista on osoitteessa www.signicat.com