Asger Hattel, administrerende direktør hos Signicat

Signicat når en ny rekord og milepæl med 1 milliard transaktioner og en forhøjet indtægt

EMBARGOED UNTIL 14/MAR/2024 AT 6H00 CET

• Den hurtigst voksende paneuropæiske digitale identitetsvirksomhed afsluttede 2023 med en omsætning på over 1 milliard NOK, svarende til mere end 90 millioner euro, og faciliterede mere end 1 milliard transaktioner.

• Med et stærkt år konsoliderer Signicat sin globale lederposition som det foretrukne valg for sikre og problemfrie digitale identitetstjenester.

København, den 14. marts 2024 - Signicat, den paneuropæiske leder inden for digital identitet, offentliggør sine transaktionsresultater og betydelige vækst for regnskabsåret 2023, hvilket bekræfter sin position som frontløber inden for digital identitet.

2023 opnåede Signicat imponerende økonomiske resultater ved at overstige 1 milliard NOK i omsætning, svarende til 90 millioner euro. Derudover faciliterede virksomheden over 1 milliard transaktioner gennem deres digitale identitetsplatforme. Denne stigning i transaktioner på mere end 25%, sammenlignet med 2022, betyder dermed, at Signicat har indtaget en ledende position i sektoren.

Med en global rækkevidde betjener Signicat over 13.000 kunder i 44 lande, herunder globale organisationer inden for finanssektoren, betalinger og digitale tegnebøger, forsikring, mobilitet og regeringsorganisationer. Virksomheden er netop blevet anerkendt på Financial Times 'Top-1000'-listen over Europas hurtigst voksende virksomheder for året 2024 og for tredje gang siden 2021. Disse resultater understøtter Signicats vision om at levere løsninger, der imødekommer de skiftende behov hos førende virksomheder på tværs af mange forskellige vertikaler. Signicat bekræfter derfor deres ry som det foretrukne valg for sikre og problemfri digitale identitetstjenester.

"Vores forpligtelse til at levere værdi for vores kunder ved kraftigt at reducere svindel, samtidig med at vi øger deres digitale kundehåndtering med mere effektive, hurtige og sikre digitale identitetsprocesser, forbliver intakt. Vi skaber unik værdi ved at facilitere en hurtig og sikker kundeverifikation og KYC (Know Your Customer), samt ved også at skabe de bedste løsninger til onboarding, dataorkestrering, autentificering og digital underskrivt for vores kunder", siger Asger Hattel, administrerende direktør hos Signicat. "Vi er meget stolte over at have opnået over 1 milliard NOK i omsætning. 2023 var et år med masser forretningsmæssige og teknologiske milepæle for os. Vi gennemgik også en 'Total Economic Impact™'-undersøgelse hos Forrester Consulting, som konkluderede, at vi leverer en ROI på 303% til vores kunder og typisk reducerer omkostninger i forbindelse med svindel med 75%", tilføjer han.

Virksomheden oplevede især betydelig vækst i sine forskellige transaktionskategorier med omkring 20% stigning i elektroniske signeringer og en mere end 25% stigning i identitetssikring og autentificering, som alle bidrog til den stabile vækst i Signicat.

Når det kommer til teknologi, styrker Signicat sin position som frontløber inden for digital identitet med et bredt udvalg af produkter og løsninger. Virksomheden har introduceret nye løsninger inden for dataorkestrering herunder 'Signicat Mint', en platform, der ikke kræver kodning, til at designe, opbygge og implementere enhver digital identitetsproces gennem et visuelt redigeringsprogram. I dag er Signicat allerede en af de førende eksperter i Europa inden for vejledning og dataorkestrering af onboarding-processer, især når deres kunder har komplekse processer og unikke krav. Alt dette opnås gennem Signicats 'Riskflow'-løsning (og snart 'InstantFlow'-løsningerne) i Signicats portefølje. Med sin tilgang til implementering uden brug af kode, supplerer 'Signicat Mint' de andre løsninger perfekt inden for onboarding og risikostyring, og generelt set har Signicat aldrig været stærkere på dette område.

På samme måde introducerede Signicat sit nye dashboard som et enkelt indgangspunkt for alle dens kunder. Dette giver dem adgang til alle Signicats løsninger og muligheden for at konfigurere produkter som MobileID. MobileID er en mobil identitets- og autentificeringsløsning, der kan integreres i enhver mobilapp og anvendes til højværditransaktioner.

Med den stigende bekymring for svindel på tværs af alle regulerede sektorer, planlægger Signicat i løbet af 2024 at lancere nye værktøjer og forbedre deres løsninger yderligere for at opdage svindel allerede fra de første stadier af deres kunders processer. På tværs af de nuværende frontend-platforme, såsom deres MobileID-platform eller webportaler, men også de interne QES-teknologier (Qualified Electronic Signatures) i Signicats portefølje, er der store muligheder for at skabe endnu flere værdiforslag for kunderne.

"Det er interessant for os at se, hvordan AI er blevet en trend gennem almindelig offentlig adgang i det sidste år, især når vi har arbejdet med det i årevis, for eksempel til at opdage svindeladfærd. På samme måde arbejder vi stadig med GenAI inden for forskellige områder på tværs af virksomheden. Det ligger i Signicats DNA at imødekomme sine kunders aktuelle udfordringer såvel som fremtidens." kommenterer Ramus Kristiansen, Country Manager for Danmark hos Signicat.

Virksomheden afslører, at dette år vil fortsætte med at være præget af vigtige nyheder. Med integrationen af nu over 35 elektroniske identiteter (eIDs) på tværs af Europa, herunder den seneste tilføjelse af det italienske eID 'SPID' i september 2023, er Signicat kun få uger væk fra at være den første internationale aggregator til at tilbyde et nyt europæisk e-identitetssystem uden for det nuværende oprindelsesland. Derudover lanceres der nye løsninger, der imødekommer de regulerede sektorers skiftende behov.

I 2024 forbliver Signicat dedikeret til at udfordre grænserne for innovation, især inden for dataorkestrering, samtidig med at den fortsætter med at føre an i skabelsen af fremtiden for digital identitet i en digital verden, man kan stole på.

Signicat er en førende, paneuropæisk virksomhed inden for digital identitet med en enestående historik inden for verdens mest avancerede digitale identitetsmarkeder. Grundlagt i 2006, er Signicats mission at bygge teknologi, som gør det muligt for folk at stole på hinanden i en digital verden. Deres digitale identitetsplatform indeholder den mest omfattende pakke identitetsverificerings- og godkendelsessystemer i verden, som alle er nemt tilgængelige via en enkelt integrationspunkt. Platformen understøtter og orkestrerer nemt hele identitetsrejsen, fra autentificering og onboarding til login og samtykke samt indgåelse af juridisk bindende forretningsaftaler. I 2019 blev Signicat erhvervet af den førende europæiske private equity-investor Nordic Capital. I dag har Signicat over 450 dedikerede fagfolk fordelt på 17 europæiske kontorer.

For yderligere information om Signicat, besøg venligst www.signicat.com