Signicat udvider sin portefølje af digitale identiteter med mojeID Poland som den første ikke-polske aggregator

København, 29. april 2024 - Signicat, den førende paneuropæiske udbyder af digitale identitetsløsninger, annoncerer sin status som den første internationale aggregator, der integrerer mojeID Poland i sin digitale identitetsportefølje. Denne præstation er særlig vigtig, da det er første gang, at en ikke-polsk mellemmand tilbyder mojeID Poland direkte uden indblanding fra tredjeparter.

Med en imponerende høj penetrationsrate bruger 98% af de elektroniske bankbrugere i Polen mojeID Poland. Det betyder, at godkendelsen af en polsk persons identitet lettes gennem deres bankoplysninger, hvilket garanterer et højt sikkerhedsniveau og beskytter dataintegriteten.

Med to niveauer af sikkerhed - lav og høj - letter mojeID Poland både den indledende identitetsbekræftelse og den efterfølgende brugerautentificering, i fuld overensstemmelse med lokale regler for bekæmpelse af hvidvaskning af penge og eIDAS, den europæiske forordning om metoder til elektronisk identitetsbekræftelse. Derfor kan virksomheder, der anvender mojeID Poland, problemfrit indlede og vedligeholde relationer med alle deres brugere på få sekunder, hvilket giver bekvemmelighed og hastighed.

"Når vi integrerer mojeID Polen i vores portefølje, gør vi det muligt for virksomheder at udvide deres aktiviteter i Polen på en sikker og bedrageribeskyttet måde. At levere en ny elektronisk identitetsløsning kræver streng overholdelse af sikkerheds- og compliancestandarder, der er pålagt af offentlige myndigheder og nationale regler. At imødekomme de regulerede sektorers skiftende krav er fortsat vores topprioritet, og vi anerkender mojeID Polen som et afgørende aktiv for vores kunder. Der er en grund til, at Signicat er en one-stop-shop: Vi tilbyder en perfekt kombination af metoder til identitetsbekræftelse for virksomheder, der opererer på tværs af grænser," siger Rasmus Kristiansen, Country Manager Danmark hos Signicat.

Dette markerer endnu en milepæl for Signicat efter den vellykkede integration af det italienske e-identitetssystem, SPID (Sistema Pubblico di Identità Digitale), der blev annonceret i september 2023. Med over 35 digitale identiteter, der nu er integreret i hele Europa, fortsætter Signicat med at udvide sit globale økosystem af identitetsmetoder, der beriger den førende identitetsplatform og hjælper internationale virksomheder med det bredeste udvalg af metoder til identitetsverificering, autentificering, orkestrering og signering på tværs af markeder globalt.

"For vores kunder er Europa en jungle af komplekse regler, forordninger og compliance-niveauer, og ved at fortsætte med at udvide vores tilbud, f.eks. nu med mojeID eller med nationale digitale identiteter, hjælper vi vores kunder gennem den jungle. At gøre dem hurtige og effektive i deres onboarding og identitetsbekræftelse. At integrere nye digitale identiteter og gøre dem tilgængelige for alle virksomheder i verden har altid været en prioritet for os. Vores kunder stoler på os som deres eneste indgang til alle digitale identitetsbehov. At være den første til at tilbyde en ny digital identitet på internationalt plan, sammen med 35 andre digitale identiteter, holder os på forkant med branchen", siger Asger Hattel, CEO hos Signicat.

Signicat fortsætter med at drive innovation inden for digitale identiteter, og der forventes yderligere meddelelser i løbet af året, som bygger videre på det momentum, der er skabt for 2024.

Signicat er en førende, paneuropæisk virksomhed inden for digital identitet med en enestående historik inden for verdens mest avancerede digitale identitetsmarkeder. Grundlagt i 2006, er Signicats mission at bygge teknologi, som gør det muligt for folk at stole på hinanden i en digital verden. Deres digitale identitetsplatform indeholder den mest omfattende pakke identitetsverificerings- og godkendelsessystemer i verden, som alle er nemt tilgængelige via en enkelt integrationspunkt. Platformen understøtter og orkestrerer nemt hele identitetsrejsen, fra autentificering og onboarding til login og samtykke samt indgåelse af juridisk bindende forretningsaftaler. I 2019 blev Signicat erhvervet af den førende europæiske private equity-investor Nordic Capital. I dag har Signicat over 450 dedikerede fagfolk fordelt på 17 europæiske kontorer.

For yderligere information om Signicat, besøg venligst www.signicat.com