Stå stærkere imod svindel-pandemien: Signicat hjalp med at reducere svindelomkostningerne med 75%

• Svindel er ved at nå et niveau, hvor det er en trussel mod den nationale sikkerhed i alle lande, så hvordan kan virksomheder kæmpe imod?
  • Signicats digitale identitetsløsninger hjalp virksomheder med at reducere deres omkostninger til svindel med 75%.

Copenhaguen, 22. februar 2024 - I den stadigt skiftende finansverden står virksomheder over for en dobbelt trussel, når det kommer til identitetssvindel, hvilket giver udfordringer, der potentielt kan bringe deres finansielle stabilitet og lovgivningsmæssige status i fare. En del af denne trussel stammer fra dygtige svindlere, der manipulerer med identitetsdokumenter for at deltage i aktiviteter som at åbne falske bankkonti eller anmode om et lån, hvilket udgør en betydelig risiko for finansielle institutioner. Samtidig går en anden type svindlere efter brugerne ved at stjæle deres loginoplysninger, hvilket udsætter dem for uautoriseret adgang og potentielt økonomisk tab.

Signicat, den førende udbyder af digitale identitetsløsninger i Europa, hjælper med at få tilliden tilbage til den digitale verden. Deres digitale identitetsløsninger hjælper virksomheder med at reducere svindel med 75%, øge kunde-konverteringsraten med 19% og gør dem i stand til at ekspandere til nye markeder på kun 17 dage, ifølge en Total Economic Impact -undersøgelse, udført af Forrester Consulting.

Fra pandemi til scamdemi

Cyberrelaterede svindelteknikker var sofistikerede i de seneste år og gjorde det muligt for kriminelle at give eksisterende svindelnumre et covid twist. Svindlere udnyttede folks økonomiske sårbarhed med tilbud om gældskonsolidering, kviklån, investering eller arbejde hjemmefra svindel.

Kriminelle fortsætter med at bruge gennemprøvede post-pandemiske angrebstypologier:

• ID-svindel - kriminelle udgiver sig for at være ofre ved at bruge deres personlige oplysninger til at købe varer eller ansøge om konti, lån eller kort i deres navn.
  • Syntetisk ID-svindel - kriminelle blander ægte og fiktive oplysninger for at skabe en syntetisk identitet til at ansøge om lån, kreditkort og mobilabonnementer. Disse falske ID'er kan også føjes til konti eller kreditkort som en sekundær bruger for at opbygge en kreditprofil.
  • Svindel med overtagelse af konto- kriminelle får adgang til et offers konto uden deres viden eller tilladelse for at lave falske køb, overførsler, ansøgninger eller låse den retmæssige ejer ude af kontoen.

"Svindel er et stort problem for virksomheder i regulerede sektorer, som skal overholde reglerne for hvidvaskning af penge i de lande, hvor de opererer. Hos Signicat har vi en multifacetteret tilgang til bekæmpelse af svindel: Vi stopper det på forskellige måder og på forskellige tidspunkter i brugerens livscyklus, såsom identitetsbekræftelse gennem digitale identiteter med risikobaserede sikkerhedstrin eller AI-drevne video identifikationsteknikker samt risikoanalysestrømme gennem forskellige datakilder", siger Pinar Alpay, Chief Product & Marketing Officer hos Signicat. "De bekymringer, vi ser hos vores kunder, er at være compliant og stoppe svindel ved kilden, men også at bruge en praktisk og problemfri teknologi til deres brugere, der giver dem mulighed for at udvide deres forretning. Signicat er forberedt på alle tilfælde, fra afsløring af falske identitetsdokumenter til deepfakes", tilføjer hun.

Konsekvenserne af identitetssvindel er alvorlige, lige fra betydelige økonomiske tab til bøder fra lokale myndigheder. Virksomhederne står ved en skillevej, hvor de skal finde en balance mellem compliance og den økonomiske rentabilitet ved at implementere robuste sikkerhedsforanstaltninger. Anti-hvidvaskningslove, der er designet til at beskytte mod ulovlige finansielle aktiviteter, kan sætte ressourcerne på prøve hos virksomheder, der forsøger at tilpasse sig en række forskellige lovgivningsmæssige miljøer.

Signicat styrker kampen mod svindel

Signicat hjælper virksomheder med at forebygge svindel, ekspandere på tværs af grænser og overholde lovkrav. Deres digitale identitetsplatform indeholder en række systemer til identitetssikring, autentificering, afsløring af svindel og signering gennem en enkelt integration.

For at undersøge det potentielle investeringsafkast (ROI), som virksomheder kan opnå ved at implementere deres platform, har Signicat bedt Forrester Consulting om at gennemføre en 2023 Total Economic Impact (TEI)-undersøgelse.

Nogle af de vigtigste resultater inkluderer:

• En reduktion af svindelomkostningerne på 75% som følge af en reduktion af svindelraten: Gennem forskellige metoder til identitetssikring som digitale identiteter eller elektronisk identitetsbekræftelse, som Signicat bruger, og dets svindelovervågningsfunktioner, viste Signicat evnen til at reducere antallet af svigagtige kunder under onboarding-processen. Det forhindrer også svindlere, der udgiver sig for at være kunder, i at få adgang til eksisterende kunders konti eller portaler.
  • Forbedret evne til at opfylde anti-hvidvaskningsregler (AML) på tværs af lande: Signicat gør det nemt at komme ind på nye markeder i løbet af få dage og løser kompleksiteten ved lokal compliance og regler, da løsningerne er i fuld overensstemmelse med alle KYC- og AML-regler, der kræves for stærkt regulerede sektorer som f.eks. virksomheder i finanssektoren.

Signicat hjælper virksomheder med at forhindre svindel, ekspandere på tværs af grænser og overholde lovkrav. Deres digitale identitetsplatform indeholder en række systemer til identitetssikring, autentificering, afsløring af svindel og signering, som alle er tilgængelige via et enkelt integrationspunkt.

Note til redaktionen

Signicat har bedt Forrester Consulting om at gennemføre en Total Economic Impact (TEI)-undersøgelse og undersøge det potentielle investeringsafkast, som virksomheder kan opnå ved at implementere Signicat. Formålet med denne undersøgelse er at give læserne en ramme til at evaluere den potentielle økonomiske indvirkning af Signicat på deres organisationer.

For at få en bedre forståelse af de fordele, omkostninger og risici, der er forbundet med denne investering, har Forrester interviewet fem repræsentanter med erfaring i at bruge Signicat. I forbindelse med denne undersøgelse har Forrester samlet de interviewedes erfaringer og kombineret resultaterne til en enkelt sammensat organisation, som er en finansiel serviceorganisation med en global omsætning på 16 milliarder euro. Den betjener både privat- og erhvervskunder.

Signicat er en førende, paneuropæisk virksomhed inden for digital identitet med en enestående historik inden for verdens mest avancerede digitale identitetsmarkeder. Grundlagt i 2006, er Signicats mission at bygge teknologi, som gør det muligt for folk at stole på hinanden i en digital verden. Deres digitale identitetsplatform indeholder den mest omfattende pakke identitetsverificerings- og godkendelsessystemer i verden, som alle er nemt tilgængelige via en enkelt integrationspunkt. Platformen understøtter og orkestrerer nemt hele identitetsrejsen, fra autentificering og onboarding til login og samtykke samt indgåelse af juridisk bindende forretningsaftaler. I 2019 blev Signicat erhvervet af den førende europæiske private equity-investor Nordic Capital. I dag har Signicat over 450 dedikerede fagfolk fordelt på 17 europæiske kontorer.

For yderligere information om Signicat, besøg venligst www.signicat.com