​Klart for Skandinavias råeste skirenn

​Klart for Skandinavias råeste skirenn

Først opp på tre topper, deretter så fort som mulig ned til sentrum. Hemsedal Up N´Down er tre kvarter med intens skikjøring, og arrangeres for andre gang lørdag 5. mars.

Salgs- og markedssjef, Kenneth Larsen, i SkiStar Hemsedal, mener Hemsedal Up N´Down er Skandinavias råeste skirenn.

- Løypa er 20 kilometer lang, fordelt på om lag 2.600 høydemeter. Her gjelder det å posisjonere ut kreftene og holde farten oppe. Deltakerne kommer garantert til å kjenne melkesyra dirre i lårene i bakkene ned mot mål, sier han.

Hemsedal Up N´ Down foregår slik: Fra start ved Holdeskarheisen skal deltakerne ta seg raskest mulig opp til toppene Roni, Tinden og Totten 2, før de kjører ned til mål i Hemsedal sentrum. Opp til toppene tar deltakerne heis. Konkurransen er for to- og tremannslag, hvor de to beste tidene er tellende.

Raskeste jente i fjor var sveitsiske Tania Scilimati, som er bosatt i Hemsedal. Hun kjørte løypa på 43,03 minutter.

- Beste skirennet jeg har kjørt. Det var utrolig moro, spesielt siste delen fra Totten 2 og ned til sentrum var tøff. Ekstra artig selvfølgelig å kunne kjøre bakkene rett ned, det kan vi jo ikke til daglig, sier hun smilende.

I Hemsedal sentrum rigges det til stor fest i målområdet. Påmeldingen er i gang og det forventes rundt 600 deltakere. Hovedsponsor Coca Cola har bidratt til at premiepotten er på solide 30.000 kroner. Potten fordeles likt til raskeste damelag, herrelag og mikslag.

I tillegg er det flotte trekningspremier, blant annet en måneds fri bruk av en ny BMW X1.

For påmelding og mer om konkurranseregler, bilder og film se www.hemsedalupndown.com eller www.skistar.com/hemsedal

Kenneth Larsen, salgs- og markedssjef i SkiStar Hemsedal
Tel: (+47) 928 44 640
Mail: kenneth@skistar.com

Vedlagte bilde er til fri bruk i omtale av arrangementet.