SkiStar AB: 160 000 pizzaer er forbrent med MySkiStar

Når SkiStar nå runder av vintersesongen kan man konstatere at MySkiStar fortsetter å øke i popularitet. Med mer enn 115 000 registrerte brukere, 1,5 milliarder kjørte fallhøydemetere og 160 millioner forbrente kalorier er suksessen et faktum. Det tilsvarer to turer tur/retur månen og i overkant av 160 000 pizzaer.

- Hvilken framgang det har blitt! Spesielt morsomt er det at så mange, ved hjelp av MySkiStar, ser helseeffektene av alpin skikjøring og at så mange setter pris på merverdien tjenesten gir skiferien. Nå lader vi opp til neste sesong med enda flere nyheter. Det skal lønne seg å være en MySkiStar-kjører, sier Linda Morell, nordisk reklame- og PR-sjef.

I sesongen som har gått har man delt ut nærmere 98 000 tilbud til registrerte brukere. Konkurransene og utfordringene har hatt i overkant av 19 000 deltagere og hele 1,5 millioner pins er delt ut som belønning for fullførte oppdrag, konkurranser, opplevelser og lignende.

Til sesongen 2013/2014 vil tjenesten utvikles ytterligere for å gi brukerne en enda større merverdi.

Statistikk My SkiStar 2012/2013:

• 115 694 registrerte kjørere
  • 1 558 710 657 kjørte fallhøydemeter
  • 160 528 965 forbrente kalorier
  • 1 583 346 utdelte pins
  • 97 536 utdelte tilbud
  • 15 440 aktive Facebook-koblinger
  • 924 aktiv Twitter-koblinger

Fakta MySkiStar:

• Kobler sammen SkiPasset med web og mobil
  • Forenkler deling av skiopplevelser i sosiale medier
  • Overblikk over antall kjørte fallhøydemeter, topplister og kaloriforbrenning
  • Gir mulighet til å utfordre venner og bekjente samt lage morsomme konkurranser
  • Byr på treningstips fra ekspertcoacher som for eksempel Aksel Lund Svindal
  • Gir siste nytt om vær, heiser og skikjøring via mobilen

For mer information om SkiStar AB, kontakta gärna:

Linda Morell, nordisk reklam & PR chef SkiStar AB
E-post: linda.morell@skistar.com

Linda Wasell, PR ansvarig SkiStar AB
E-post: linda.wasell@skistar.com

SkiStar AB (publ), hvis B-aksjer er noterte på Nasdaq OMX Mid Cap Stockholm, eier og driver skianlegg på alpindestinasjonene Sälen, Åre og Vemdalen i Sverige samt Hemsedal og Trysil i Norge. Markedsandelen er i Sverige 50 %, i Norge 29 % og totalt i Skandinavia 41 %. Kjernevirksomheten er alpin skikjøring med gjestens skiopplevelse i sentrum. Øvrige virksomhetsområder er losjiformidling, skiskole og skiutleie.