SkiStar lanserer den nye Stockholm Hammarbybacken aktivitetssenter: – Den første i Sverige som tilbyr moderne sommerski og en helårsinvestering for alle Stockholmere

I tråd med den sterke trenden i Sverige og en økning i antall personer som ønsker å være aktive hele året, satser SkiStar stort på SkiStar Sports & Adventures ved det nye SkiStar Stockholm Hammarbybacken aktivitetssenter. Dette blir det første i Sverige, og tilbyr moderne sommerski i hjertet av hovedstaden - SkiStar SummerSki - sammen med de nye attraksjonene SkiStar Klatrepark, Mountain Coaster og Mountain Tube. Stockholm Hammarbybacken, SkiStars sjette destinasjon, omformes nå som et opplevelsessenter for alle aktive Stockholmere og besøkende til byen.

I forkant av sommeren 2021 gjorde SkiStar sin største investering noensinne i sommersesongen, med SkiStar Sports & Adventures-konseptet, som har som mål å inspirere til sosialt samvær gjennom aktivitet med alle de fortrinn og velvære man opplever ved å være aktiv. Konseptet ble lansert hos SkiStar i Trysil, Sälen og Åre.

- Nå utvikles og tilbys Sports & Adventures også hos SkiStar Stockholm Hammarbybacken. Målet med satsingen er å inspirere alle stockholmere og besøkende til å prøve spennende aktiviteter og opplevelser, med fokus på det unike Hammarbybacken sentrum. Vi vil oppmuntre flere til å trene som en del av vårt bærekraftsarbeid, samtidig som vi tilbyr spennende attraksjoner med lett tilgang for minneverdige opplevelser i hjertet av Stockholm, sier Stefan Sjöstrand, administrerende direktør og konsernsjef i SkiStar.

- Endelig har vi muligheten til å samarbeide med Stockholm by for å realisere vår visjon for Hammarbybacken, og dens unike beliggenhet og alle mulighetene den gir når det gjelder aktivitet og de humørfremmende fordelene ved trening. Hvis alt går etter planen, håper vi å åpne flere av attraksjonene innen midtsommerhelgen for alle som vil være med oss å gjøre Stockholm og Hammarbybacken litt mer aktiv og morsom hele året, sier Jonas Bauer, forretningsutviklingssjef i SkiStar som jobbet med prosjektet.

Her er alle nye utviklinger denne sommeren på SkiStar Stockholm Hammarbybacken:

SkiStar SummerSki: Alle som ikke kan få nok av å snø om vinteren, eller som har lyst til å prøve det for første gang, kan nå stå på ski ned en 7000 m2 stor bakke med kunstgress for å etterligne følelsen av å stå på ski på snø. Materialet er laget av delvis resirkulert plast. Målet er å doble antall skidager i året med sommerski og dermed bidra til å nå SkiStars bærekraftsmål på syv millioner ski- og aktivitetsdager innen 2030. Åpner ettersommeren/august 2022.

SkiStar Mountain Coaster: Vår egen versjon av en kjelke eller dalbane på en 800 meter lang bakke, med hastigheter på opptil 40 km/t, som vi håper vil tilby en morsom, adrenalinfylt tur med fantastisk utsikt. Åpner 24. juni i år.

SkiStar Mountain Tube: Kjør en oppblåsbar ring ned en av tre forskjellige baner, som passer for hele familien og garantert gir deg fart. Åpner 24. juni i år.

SkiStar Klatrepark: En hit blant store og små i Åre og Sälen, inkluderer syv høytaubaner, rundt 60 barrierer og en 100 meter lang zipline. Åpner 24. juni i år.

Andre aktiviteter: løping, fotturer, utendørs treningsstudio og skiutleie; sykkelutleie vil også være tilgjengelig for langrenn og terrengsykling til det nærliggende Nacka-reservatet, for eksempel. Det vil også bli holdt en rekke ulike camper og events ved aktivitetssenteret.

Slik bestiller du: Booking av tid i SkiStar klatrepark og enkelte av aktivitetene er tilgjengelig på skistar.com. Billetter til enkeltaktiviteter og attraksjoner kan kjøpes på forhånd til en bestemt dato på www.skistar.com og i SkiStar-appen. SkiPass kreves for SkiStar Sommerski, tilsvarende som om vinteren.

Mer informasjon om alle nyheter hos SkiStar sommer 2022

SkiStar Sports & Adventures:

For spørsmål fra media, ta kontakt med:
    Petra Hallebrant, PR- og Kommunikasjonssjef, SkiStar AB, petra.hallebrant@skistar.com, tel.:+46 729-637 332.

Pressebilder: SkiStar presseweb: https://www.skistar.com/no/presse/#/

SkiStar Flickr: https://www.flickr.com/photos/skistar/albums