Nye Skihytta Ekspress i Trysil

God forhåndsbooking og tidlig sesongstart

Delårsrapport

September – november 2016

Første kvartalet

• Nettoomsetning for det første kvartalet ble 117 MSEK (82)
  • Resultat etter skatt for det første kvartalet ble -207 MSEK (-182)
  • Resultat per aksje ble -5,15 SEK (-4,64)
  • Konsolideringen av St. Johanner Bergbahnen GmbH påvirker gevinsten etter skatt med -12 MSEK i det første kvartalet 2016.

I en kommentar sier konserndirektør, Mats Årjes, følgende om SkiStars nåværende situasjon:

Tidlig snø og kulde gjør at vi har kunnet åpne samtlige skianlegg tidligere enn foregående år. Forutsetningen for gode forhold og bra skikjøring under jul og nyttår er veldig gode. Bookingsituasjonen i antall objektsnetter er 1 prosent lavere enn på samme tidspunkt i fjor. Juleuken er noe svakere booket på grunn av færre fridager, mens ukene mellom nyttår og vinterferien er bedre booket. Perioden etter vinterferien er dårligere booket, det skyldes den sene påsken, som igjen fører til at det bookes senere. Vi skal også ha med oss at bookingsituasjonen på samme tid i fjor var den sterkeste noensinne. Nær 80 prosent av sesongens forventede losjisalg er allerede booket.

Nå innvies den nye moderne stolheisen Skihytta Ekspress i Trysil. Den nye heisen vil gi en markant forbedring av bekvemmeligheten og opplevelsen for våre gjester i Trysil.

I St. Johann har vi vedtatt å bygge en ny gondolheis med snøsystem i nærliggende bakker til sesongen 2017/18 for totalt 17 MEURO. Investeringen innebærer et kraftig forbedret skiprodukt i St. Johann, for både nybegynnere, barn og erfarne skikjørere.

Vi avventer fortsatt en positiv beskjed fra EU om den statlige finansieringen av Scandinavian Mountains, flyplassen mellom Sälen og Trysil. Tidsplanen som sier at de første flyene skal kunne lande i desember 2018 ligger fast.

Vi ser fram til enda en bra vintersesong på våre destinasjoner i Sverige, Norge og nå også Østerrike.

Denne informasjonen er slik informasjon som SkiStar AB er pålagt å offentliggjøre, ifølge EUs regulativ for markedsmisbruk og verdipapirloven. Informasjonen gis gjennom ovenstående kontaktpersons sekretariat for offentliggjøring 21. desember klokken 07.30 CET.

Mer informasjon gis av:
Mats Årjes, konserndirektør SkiStar AB

Magnus Sjöholm, økonomi- og finansdirektør SkiStar AB

SkiStar AB (publ) er notert på Nasdaq Stockholms Mid Cap-segment. Konsernet eier og driver alpinanlegg i Hemsedal og Trysil i Norge, i Sälen, Åre og Vemdalen, samt Hammarbybacken (Stockholm) i Sverige, og St. Johann in Tirol i Østerrike. Markedsandelen i Sverige er 50 %, i Norge 31 % og totalt i Skandinavia 42 %. Kjernevirksomheten er alpin skikjøring med gjestens skiopplevelse i sentrum. Virksomheten deles inn i tre kjerneområder: Drift av skianlegg, infrastruktur og explotering.