Åre 7. november 2016, foto: Reine Barkered.

SkiStar åpner skisesongen i Åre og Sälen

I dag åpnet Hemsedal, Trysil og Vemdalen skisesongen på masse snø og med fantastisk bra forhold. I dag er det også klart at SkiStar åpner sine skianlegg i Åre og Sälen neste helg, og dermed er alle SkiStars skandinaviske anlegg snart i gang med sesongen. Det rikelige snøfallet har skapt et sterkt sug etter skikjøring i fjellet og trykket på bestillingene på SkiStars skianlegg er høyt.

Snøen som har falt over store deler av Norden siste uken er som en tidlig julegave for alle som liker vinterlek og skikjøring i fjellet.

– Fantastisk moro at vi har fått så mye snø i store deler av Norden allerede nå! Det er herlig å se hvordan barn og voksen finner snøgleden og ivrer etter å komme seg ut i frisk luft igjen etter en mørk høst, sier Linda Morell, pr-chef i SkiStar.

Deler av SkiStars skiområde Lindvallen i Sälen åpner dørene fredag 18. november. Dagen etter, lørdagen 19. november, er tiden innen for skipremiere i Åre.

– Den som vil ha skikjøring og uteliv i internasjonal toppklasse finner det i Åre, og skiglade barnefamilier søker gjerne til snølek og vinterhygge i Sälen. Den siste ukens snøfall har nok påminnet mange om hvor mye de liker ski og fjell. Nå har vi et realt trykk på bestillingene, så det er på høy tid å bestille neste skiferie, sier Linda Morell.

I Vemdalen, Trysil og Hemsedal er skikjøringen oppe fra og med i dag. I Hammarbybacken mitt i Stockholm by trengs en lengre kuldeperiode for å starte snøproduksjonen.

Nytt for i år på SkiStars fjelldestinasjoner er det blant annet snømannen Valles egen skiskole, der barn kan lære seg trygg og sikker skikjøring fra grunnen, og Valles Snölekis i Lindvallen med utendørslek for barn. Den som søker eventyr kan teste den nye filmtjenesten på samtlige av SkiStars Nordiske skianlegg, og få sin Snow Park-tur filmet og automatisk oppladet til sitt MySkiStar-konto.

For mer informasjon, kontakt gjerne:

Linda Morell, pr-chef SkiStar, telefon +46 76 11 860 02, linda.morell@skistar.com

Niclas Sjögren Berg, Destinationschef SkiStar Åre telefon +46 70 63 390 51

Jonas Bauer, Destinationschef SkiStar Sälen, telefon +46 70 63 565 66

Mer fakta om snødybder, åpne bakker, heiser og vær finnes her.

SkiStar AB (publ) er notert på Nasdaq Stockholms Mid Cap-segment. Konsernet eier og driver alpinanlegg i Hemsedal og Trysil i Norge, i Sälen, Åre og Vemdalen, samt Hammarbybacken (Stockholm) i Sverige, og St. Johann in Tirol i Østerrike. Markedsandelen i Sverige er 50 %, i Norge 31 % og totalt i Skandinavia 42 %. Kjernevirksomheten er alpin skikjøring med gjestens skiopplevelse i sentrum. Virksomheten deles inn i tre kjerneområder: Drift av skianlegg, infrastruktur og explotering.

SkiStar Pressetjeneste

Pressekontakt Åpen fra 2. desember 2024 til 1. mai 2025 For øvrige tider i året, vennligst kontakt SkiStars kundeservice på +47 624 50 000 +46 280 841 60