Neste vinter blir det enklere for dansker og tyskere å besøke SkiStar Sälen og SkiStar Trysil - Alsie Express lanserer ny flyrute mellom danske Sønderborg og Scandinavian Mountains Airport

Foran vintersesongen 2021/22 vil ytterligere et flyselskap trafikkere Scandinavian Mountains Airport. Fra januar vil det danske flyselskapet Alsie Express gjøre SkiStar Trysil og Sälen lettere tilgjengelig for dansker, tyskere og nederlendere. SkiStar er en av 33 deleiere i Scandinavian Mountains Airport.

- Det er veldig gledelig at vi allerede nå kan ønske enda flere internasjonale gjester velkommen til våre destinasjoner Trysil og Sälen. Årets vinter har vært annerledes på grunn av koronapandemien, men vi ser en veldig stor interesse blant våre tidligere internasjonale gjester som vil besøke oss igjen. Blant annet dansker og tyskere. Alise Express´ satsing på en ny flyrute vil gjøre reisen enklere og korte ned reisetiden for mange, sier Mathias Lindström, kommersiell direktør i SkiStar AB.

Sønderborg Lufthavns nedslagsfelt er foruten danske reisende også det nordtyske markedet. Også Nederland er et marked for den nye flyruten.

Fakta:

• Flyvninger torsdager og søndager i perioden 13. januar-27. februar 2022
    • Flytiden er 120 minutter
    • Flybilletter kan bestilles på alsieexpress.dk fra og med i dag 17. mars
    • Ved restriksjoner knyttet til covid-19 vil det være en refusjonsordning via Alsie Express

Scandinavian Mountains Airport åpnet i desember 2019, den første nye flyplassen i Sverige på 20 år. En unik regional satsing med kun 10-25 minutters reisetid til SkiStars skiområder i Sälen og bare 40 minutter til Norges største skisted, SkiStar Trysil.

For mer informasjon og spørsmål kontakt gjerne:
    Anders Bjernulf, pressekontakt og kommunikasjonssjef Scandinavian Mountains Airport, anders.bjernulf@scandinavianmountains.se, +46 70 237 95 00

Petra Hallebrant, pr- og kommunikasjonssjef SkiStar AB, petra.hallebrant@skistar.com, +46 280 841 60

SkiStar AB (publ) er notert på Nasdaq Stockholms Mid Cap-segment. Konsernet eier og driver alpinanlegg i Hemsedal og Trysil i Norge, i Sälen, Åre og Vemdalen, samt Hammarbybacken (Stockholm) i Sverige, og St. Johann in Tirol i Østerrike. Markedsandelen i Sverige er 53 %, i Norge 29 % og totalt i Skandinavia 43 %. Kjernevirksomheten er alpin skikjøring med gjestens skiopplevelse i sentrum. Virksomheten deles inn i tre kjerneområder: Drift av skianlegg, infrastruktur og explotering.