Vilje og Ingrid gleder seg til skidag i Trysil. Foto: Ola Matsson

SkiStar Trysil byr alle innbyggere på gratis skidag 21. mars

SkiStar er sitt samfunnsansvar bevisst og har mange ulike engasjementer og aktiviteter knyttet til det både lokalt og nasjonalt. Blant annet er firmaet opptatt av en god dialog og forankring av virksomheten på de destinasjoner og lokalsamfunn hvor man driver alpinanlegg i Norge, Sverige og Østerrike.

Særlig ønsker SkiStar å støtte opp om økt aktivitet og bevegelse for barn og unge. Hvert år får alle bygdas barn og ungdom gratis SkiPass, i tillegg får de leie alpinutstyr for en billig penge gjennom hele sesongen. I år blir det investert ytterligere i alle innbyggere i Trysil når de får tilbud om en gratis skidag søndag 21. mars.

– Denne vinteren har vært veldig spesiell, både for oss i SkiStar, men også for alle tryslinger. Vi har god plass i bakkene og vil gjerne tilby dette for tryslingene og invitere alle på en gratis skidag i fjellet. Unga og ungdommen i Trysil har vært mer aktive på ski og snowboard enn noen gang i vinter, i tillegg ønsker vi også foreldre og andre voksne velkommen. Vi har strålende forhold i bakkene og gode smittevernstiltak, sier Helge Bonden, destinasjonssjef i SkiStar Trysil.

SkiStar Trysil tilbyr gratis SkiPass, gratis skileie og Trysilguidene tilbyr skiskole til halv pris. Radisson Blu-hotellene og Cafe Nero har reduserte priser på lunsj i bakken eller en kafferast.

For spørsmål fra media kontakt gjerne:

Petra Hallebrant, pr- og kommunikasjonssjef i SkiStar AB, petra.hallebrant@skistar.com, +46 72 96 37332

Helge Bonden, destinasjonssjef SkiStar Trysil, helge.bonden@skistar.com, +47 992 80 005

SkiStar AB (publ) er notert på Nasdaq Stockholms Mid Cap-segment. Konsernet eier og driver alpinanlegg i Hemsedal og Trysil i Norge, i Sälen, Åre og Vemdalen, samt Hammarbybacken (Stockholm) i Sverige, og St. Johann in Tirol i Østerrike. Markedsandelen i Sverige er 53 %, i Norge 29 % og totalt i Skandinavia 43 %. Kjernevirksomheten er alpin skikjøring med gjestens skiopplevelse i sentrum. Virksomheten deles inn i tre kjerneområder: Drift av skianlegg, infrastruktur og explotering.