SkiStar Hemsedal: Hemsedal forlenger skisesongen

SkiStar Hemsedal: Hemsedal forlenger skisesongen

På grunn av store mengder snø har Hemsedal besluttet å utvide skisesongen med én helg. I år kan du kjøre ski og snowboard til og med søndag 11. mai i Hemsedal Skisenter.

Hemsedal er nå godt over halvveis i årets skisesong og kan notere seg en usedvanlig god vinter med store mengder snø i bakker og i terrenget. Ja, det er faktisk så mye snø at Hemsedal Skisenter har besluttet å utvide sesongen med én helg, til søndag 11. mai.

Med all denne flotte snøen vil det jo være synd å måtte avslutte allerede 4. mai. Vi har nå så store mengder snø at vi er sikret ett topp skiprodukt til langt utover vanlig sesong. Derfor har vi besluttet å holde sesongen i gang en uke på overtid, sier destinasjonssjef Andreas Smith-Erichsen i SkiStar Hemsedal.

Dette er gode nyheter for alle oss som synes barmarksesongen blir i lengste laget. Hemsedal hadde opprinnelig planlagt å avrunde skisesongen 4. mai, men legger til en «bonushelg» med åpne heiser, bakker, parker og uteliv 9. - 11. mai.

Alle med sesongpass får den utvidede helgen inkludert, og for øvrige skigjester blir det ekstra hyggelige priser på SkiPass. Hemsedal har som mål å kunne holde åpent det aller meste av bakker, parker og heiser. I tillegg er det planlagt parkarrangement, full trøkk på afterski og åpne serveringsteder både i Hemsedal Skisenter og i Hemsedal sentrum.

Den tradisjonsrike 1. Mai Festivalen (avslutningsfestivalen) går som planlagt av stabelen helgen 2. og 3. mai, med konserter i skibakken og på utestedene, konkurranser og happenings i hele Hemsedal.

Hemsedal Skisenter holder åpent daglig 09.00- 16.30 frem til og med 4. mai, samt fredag 9. mai, lørdag 10. mai og søndag 11. mai.

Kennet Larsen, markedssjef i Skistar Norge
E-post: kenneth@skistar.com

SkiStar AB (publ), hvis B-aksjer er noterte på Nasdaq OMX Mid Cap Stockholm, eier og driver skianlegg på alpindestinasjonene Sälen, Åre og Vemdalen i Sverige samt Hemsedal og Trysil i Norge, samt Hammarbybacken i Stockholm. Markedsandelen er i Sverige 49 %, i Norge 28 % og totalt i Skandinavia 39 %. Kjernevirksomheten er alpin skikjøring med gjestens skiopplevelse i sentrum. Øvrige virksomheter er losjiformidling, skiskole og skiutleie.

Kort om Hemsedal:
Hemsedal er en av Skandinavias største og mest populære skidestinasjoner og kalles gjerne for ”de skandinaviske alper”. Med sin nordlige, høye beliggenhet på 625-1920 meter over havet er Hemsedal en snørik og snøsikker skidestinasjon med en lang sesong, og let tilgjengelig beliggenhet mellom Norges to største byder, Oslo og Bergen. Hemsedal byr på masse herlig snowboard- og skiopplevelser med 52 velpreppede bakker, 24 heiser, 5 terrengparker og Norges største barneområde. I Hemsedal trivs erfarne skikjørere så vel som nybegynnere, unge som gamle, hvor alle kan finne sin favorittbakke.