Nærmere 900 ungdommer forventes å delta under SkiStar Winter Games Hemsedal 2024.

Unikt samarbeid med det lokale idrettslaget: SkiStar Winter Games samler nærmere 900 ungdommer i Hemsedal for skiglede og fellesskap

Kjernen i SkiStars virksomhet er å få folk i bevegelse, og alpin skikjøring er grunnlaget. Nå har SkiStar Hemsedal og det lokale idrettslaget den store gleden av å invitere ungdommer til det årlig verdsatte arrangementet SkiStar Winter Games i Hemsedal. Mellom 18. og 21. april vil fremtidens unge alpinister få muligheten til å konkurrere parallelt med dagens alpine elite i en arena som gjenspeiler spenningen og intensiteten til en ekte verdenscupkonkurranse.

SkiStar støtter det lokale idrettslaget ved å være treningsarena gjennom hele vinteren, samt være en del av arrangementet SkiStar Winter Games. Det lokale idrettslaget i Hemsedal står sammen med SkiStar Hemsedal som vertskap for gjennomføringen av SkiStar Winter Games i Hemsedal der nærmere 900 ungdommer er påmeldt.

Andreas Smith-Erichsen, Destinasjonssjef SkiStar Hemsedal, uttrykker: Dette er en unik mulighet for våre unge skiløpere. Å konkurrere og lære av det norske alpinlandslaget, som selv en gang har deltatt i SkiStar Winter Games, er en minneverdig opplevelse som vi forventer vil inspirere neste generasjon skiløpere.

Arrangementet vil inkludere storskjerm-TV, direktesending, møt og hils med landslaget, skitest og premieutdeling på SkiStar Lodge. Det er en utmerket mulighet for barn og ungdommer å få inspirasjon og oppleve den spennende atmosfæren i en profesjonell konkurranse. Konkurranser kombineres med aktiviteter som inspirerer til skiglede, både inne i og utenfor konkurransesonen. I fjor deltok stjerner som Timon Haugan, Sebastian Foss Solevaag, Thea Louise Stjernesund, Krisitin Lysdah og Mina Fürst Holtman fra det norske alpinlandslaget.

- Alpin skikjøring er vårt DNA, så å støtte det lokale idrettslaget på våre destinasjoner er en selvfølge for oss. Arrangementet SkiStar Winter Games som nå gjennomføres i Hemsedal er også noe vi gjør for å fremme en aktiv livsstil og gi vår støtte til skisporten. Vi ser frem til å ønske alle velkommen til SkiStar Winter Games Hemsedal, avslutter Andreas Smith-Erichsen.

Også på SkiStars svenske destinasjon Sälen gjennomføres SkiStar Winter Games 9.-13. april.

For mer informasjon, kontakt:

Andreas Smith-Erichsen, Destinasjonssjef SkiStar Hemsedal. Dir: +47 91 18 90 53

SkiStar AB pressetjenste