Birk Ruud er også i år vert for BU$I Jam i SkiStar Snow Park Trysil 2. mars og i Hemsedal 27. mars.

Gjentar fjorårets suksess: Birk Ruud, X Games-gullvinner 2024, arrangerer spennende railkonkurranse i Trysil og Hemsedal

SkiStars fremragende ambassadør og internasjonalt anerkjente freestyle-skikjører, Birk Ruud, vil også i år være vert for forrige sesongs suksess, BU$I Jam. Birk coacher og er dommer i railkonkurranse i SkiStar Snow Park Trysil 2. mars og 27. mars i Hemsedal.

Birk Ruud har gjort seg bemerket på den internasjonale arenaen med sin tekniske dyktighet og spektakulære triks. Han er seks ganger X Games-medaljevinner, og nylig tok han gull i slopestyle under X Games Aspen 2024. Birk begrenser seg ikke bare til å stå på ski, og prøver nå å komme seg inn i verdenscupen på snowboard. Han ønsker å dele sin entusiasme for sporten med andre ved å arrangere en railkonkurranse på sin egen linje, BU$I Jam, i SkiStar Snow Parks i Trysil og Hemsedal.

Konsept- og arrangementsjef Fredrik Rydén hos SkiStar sier: Birk har en unik evne til å inspirere og engasjere, og vi er stolte over å støtte ham i dette initiativet. Vi tror dette vil være en utmerket mulighet for både erfarne skikjørere og de som er nye til å lære, konkurrere og ha det gøy. I fjor samlet over 60 deltakere seg i Trysil, og over 100 i Hemsedal. I år tror vi at langt flere vil delta.

Konkurransen starter kl. 10:00 i SkiStar Snow Park i Trysil 2. marsog 27. mars i Hemsedal. Deltakere kan melde seg på ved bunnen av SkiStar Snow Park. Det er ingen aldersgrense, men begrenset antall plasser, så det anbefales å være tidlig ute for å sikre seg deltagelse. Etter konkurransen blir det premieutdeling og Meet & Greet med Birk i SkiStar Snow Park.

Birk Ruud ser på dette arrangementet som en mulighet til å dele sin skiglede med barn og unge ved å inspirere til å teste ut triks og skape god stemning i parken. Konkurransen vil vurdere deltakernes ferdigheter på Birks egen raillinje, BU$I Jam, i SkiStar Snow Park.

SkiStar inviterer alle skientusiaster i parken til å delta på en spennende og uformell konkurranse. For publikum blir det er en unik sjanse til å oppleve den spektakulære freeski-verdenen på nært hold, og kanskje blir du selv inspirert til å prøve noen nye triks.

SkiStar AB (publ) er et selskap med virksomhet innen fjellturisme og er notert på Nasdaq Stockholm, Mid Cap -segmentet. Konsernet eier og driver fjellanlegg i Hemsedal og Trysil i Norge, Sälen, Vemdalen, Åre samt Hammarbybacken (Stockholm) i Sverige. Virksomheten er delt inn i tre segmenter; Drift av skianlegg, Eiendomsutvikling- og forvaltning, og Hotelldrift.

Som den ledende feriearrangøren for Skandinavia er SkiStars forretningskonsept å skape minneverdige fjellopplevelser, utvikle bærekraftige reisemål, tilby overnatting, aktiviteter, produkter og tjenester av høyeste kvalitet med våre gjester i fokus. For mer informasjon, besøk www.skistar.com/en/corporate

SkiStar AB pressetjenste

Pressekontakt +46 280 841 60