Smegs nye mini kettle - en elegant liten pause!

Smegs KLF05 minivannkoker fra serien 50’s style er med sitt elegante og fargerike utseende et ikon med det umiskjennelige designet til Raffaella Mangiarotti og Matteo Bazzicalupo (Deepdesign). Takket være den kompakte størrelsen vil den være perfekt i og pynte opp ethvert miljø, også selv om plassen er begrenset.

KLF05s popsjel gjenspeiles i de mange forskjellige fargene den fås i: Pastellfarger som f.eks. krem, grønn, rosa og blå og klare farger som rød, svart og hvit som fremhever underdelen av krom og detaljene av rustfritt stål i tuten og på av/på-knappene.

Med en effekt på 1400 watt og en kapasitet på 0,8 liter gjør Smegs minivannkoker at det sløses minimalt med vann, samtidig som energiforbruket begrenses. Den passer perfekt på hjemmekontoret, i stuen og ikke minst på hotellrom for å gi rommene et elegant preg. Kjelen har dobbel vegg, der innsiden er av rustfritt stål, slik at vannet holdes varmt, samtidig som den ikke blir for varm på utsiden.

Smeg går ikke på akkord med komforten: Den praktiske underdelen med 360 graders forbindelse gjør kjelen enkel å bruke, og de sklisikre føttene garanterer at den står stabilt. Den manuelle åpningen med en vinkel på 80 grader er også designet slik at det er lett å fylle kjelen.

Smegs KLF05 minivannkoker er rask, pålitelig og sikker i bruk: Den slår seg av automatisk når kokepunktet er nådd, hvis det er for lite vann i kjelen, eller hvis kjelen ikke står riktig på underdelen.

Det nye medlemmet av Smeg-familien er et ekte designikon som med sin umiskjennelige stil gir ethvert miljø karakter – enten den står alene eller sammen med andre produkter i 50’s style-serien.

• Bedrifter, allment

• produktnyheter
  • kjøkkenapparater

SMEG ble grunnlagt av Vittorio Bertazzoni fra Guastalla, et tettsted ved Reggio Emilia nord i Italia, og er i dag et av landets ledende produsenter av husholdningsapparater.

Smegs produkter har i mer enn 60 år blitt betraktet som smakfulle og elegante løsninger i moderne husholdninger takket være selskapets samarbeid med verdenskjente arkitekter.

Ikke bare har Smeg en unik profil innen husholdningsapparater, de er også kjent innen profesjonelle forretningssektorer.Divisjonene Foodservice og Instruments har spesialisert seg på henholdsvis storkjøkken-/catering-utstyr og elektromedisinske instrumenter.

Smeg-gruppen er, takket være en bedriftskultur som legger maksimalt fokus på produktkvalitet, teknologi og design, kjent over hele verden som en av de viktigste representantene for italienskprodusert kvalitet.

Jenny Grahm

Pressekontakt Pressekontakt Smeg Norge +4745602727