SNØ markerer Verdens aktivitetsdag med gratis inngang for 300 gjester

Onsdag 10. mai markerer SNØ, det populære innendørs skianlegget på Lørenskog, Verdens aktivitetsdag ved å tilby gratis inngang for 300 gjester i samarbeid med Blue Water Shipping. Initiativet skal både være med på å fremme en sunn og aktiv livsstil, samt gi flere muligheten til å oppleve ski eller snowboard for første gang.

Verdens aktivitetsdag (Move for Health Day) er en årlig markering initiert av Verdens Helseorganisasjon (WHO) som setter søkelys på viktigheten av fysisk aktivitet og en sunn livsstil.

- Vi er veldig glade for å kunne tilby gratis inngang hos SNØ for å markere Verdens aktivitetsdag. Skisporten er en flott måte å få mosjon, og vi ønsker å gi alle en sjanse til å prøve det ut under trygge og kontrollerte rammer. Vi håper at denne dagen vil inspirere flere mennesker til å prøve ut ski og snowboard, og at det vil bidra til å fremme en sunn og aktiv livsstil, sier Ole Christian Mork, kommersiell direktør på SNØ.

SNØ tilbyr et bredt spekter av bakker for ulike nivåer og ferdigheter, i tillegg til kurs og privattimer i alpint, langrenn, snowboard og freeski. Verdens aktivitetsdag på SNØ er åpent for alle aldersgrupper, og inngangsbillettene gir tilgang til både langrennsløypa og alpinbakken.

- Ansvar er dypt forankret i våre kjerneverdier. Vi fokuserer på å være en konstruktiv og pålitelig partner og en medspiller for våre lokalsamfunn. Derfor er vi veldig glade for å støtte og være en del av Verdens aktivitetsdag på SNØ, sier Morten Würgler fra Blue Water Shipping.

Tilbudet er begrenset til de første 300 personene som registrerer seg, og det er førstemann til mølla-prinsippet som gjelder. For mer informasjon og påmelding, besøk SNØs nettside om Verdens aktivitetsdag.

• Ferie

• skihall
  • lørenskog
  • langrenn
  • barneidrett
  • verdens aktivitetsdag
  • snowboard

• Østfold

Kun 15 minutter fra Oslo sentrum og verdens eneste som forener langrenn, alpint, snowboard, freeski og isklatring under samme tak. Tre nedfarter med ulik vanskelighetsgrad, en park med rails og big jump, en 1 km lang langrennsløype, et nybegynnerområde og en av verdens høyeste innendørs isklatrevegger. Vegg-i-vegg med løypene finner du utstyrsleie og en rekke restaurant- og servicetilbud.
 SNØ er en del av Snøbyen som utvikler og eier av området og er eiet av Selvaag, Canica, OPF/LKP,
Baumann og Malling.