Aden Foyer slipper julelåten «Your Face on Christmas Day»

Aden Foyer slipper julelåten «Your Face on Christmas Day»

Snart er det jul, og for å øke julestemningen litt ekstra kommer Aden Foyer med «Your Face On Christmas Day». En klassisk julelåt som både varmer og minner oss om det som virkelig betyr noe i julen - å se gleden i våre kjæres ansikter.

«Jeg har alltid hatt en spesiell kjærlighet for julen, og det er noe helt unikt med den gleden som lyser opp ansiktene til familie og venner når vi endelig er sammen.» -forteller Aden Foyer.

Julen handler først og fremst om å skape minner og glede, og Asker-gutten har fanget denne stemningen perfekt i sin julelåt, som gir assosiasjoner til både Frank Sinatra og Nat King Cole.

«Jeg har selv veldig mange fine juleminner, og håper denne låten kan være med på å skape minner for andre. Det er surrealistisk å gi ut en egen julelåt, men om denne låten kan bli lydsporet til noens nye juleminner, har jeg oppnådd mer enn nok» - avslutter Aden Foyer.

Aden Foyer slapp i oktober i fjor debut-singelen «The Ballet Girl» som gikk viralt på TikTok, #1 i Norge og lå drøye 150 dager på topplistene, før den fant veien til flere Top50-lister i Europa.
Suksessen har ført til to P3 Gull-nominasjoner for den halvt norske/halvt franske Askergutten, i kategoriene «Årets låt» og «Årets Gjennombrudd».

I dag er «The Ballet Girl» streamet over 60 millioner ganger (Platina i Norge, gull i Frankrike) og ligger stødig på topplistene på radio i bla Norge, Frankrike, Polen og Danmark. I juni fremførte han for første gang låten live foran 10 000 mennesker (+3 millioner TV-seere) under TV-programmet «Les chansons de l'été» i Frankrike, og i august stod han på scenen både i Stockholm under radiofestivalen RIXFM og «Top of the pops» i polske Sopot.

Siden suksessen med «The Ballet Girl» i fjor høst har Aden Foyer signert med Columbia Records US, som den andre norske artisten i tillegg til girl in red.

«Your Face on Christmas Day» er skrevet og produsert i sin helhet sammen med fast partner in crime Paul Hers.

«Your Face on Christmas Day» slippes fredag 17.november