De unge talentene Ylva og William Gamborg med samarbeid om kjærlighet og anger

De unge talentene Ylva og William Gamborg med samarbeid om kjærlighet og anger

De unge stjernene kickstarter året med et nydelig samarbeid - «Forgjeves» er ute fredag 16.februar.

Låten er en RnB-innpakket kjærlighetshistorie om å ikke tørre å si hva man føler - før det er for sent. Låten handler om når den ene personen i et vennskap har turt å innrømme at den har følelser for den andre, mens den andre personen har hatt følelser lenge og har prøvd å vise det, men til slutt moved on.

Det eneste man tenker på er om alt de hadde sammen bare var forgjeves” – forteller Ylva

Vi begynte å skrive om et vennskap som egentlig kunne blitt noe mer, men at det alltid var noe som stod i veien. En slags selvransakelse, hvorfor er det så skummelt å være ærlig?

“Vi følte dette var en sang som trengte perspektivet til begge parter, og da fikk jeg med meg William som virkelig ga låta det den trengte” – fortsetter Ylva

Ylva ga nylig ut både klubblåta «Kroppspråk» og en forfriskende versjon av Dinas «Bli hos meg» etter å ha vært stille i nesten to år. Hun har jobbet med å finne sin sound og retning, og som et naturtalent både som vokalist og låtskriver har det vært spennende å følge utviklingen hennes fra gjennombruddet som 16-åring til nå som 23. Etter flere samarbeid med Stig Brenner inviterer hun nå William med på denne låten om kjærlighet og anger skrevet med stjerneskuddet Makosir og produsent og låtskriver Benjie kjent fra Nora Collective og tidligere samarbeid med artister som Stig Brenner og Arif.

William på sin side har det siste drøye året virkelig satt sine spor, med blant annet låta «Oppmerksomhet» med Morgan Sulele som var #1 på Spotify på tampen av 2022, til å spille for et utsolgt Parkteatret i oktober. Han har også sluppet låter som «Ingen er som deg» og «Glem meg, men jeg glemmer deg aldri» som begge har gått viralt på Tiktok, og spilte for en fullstappet Rådhusplass under VG-lista 2023. Samtidig som han skriver musikk kan du også se han i den verdenskjente dansegruppen Quick Style.

“Det er en fin og sjelfylt låt som kan gå på repeat. Og gøy å ha en låt sammen med talentfulle Ylva” – legger William til

«Forgjeves» er ute fredag 16.februar

Sara Berg