Ylva slipper "Den tid den sorg"

Ylva slipper "Den tid den sorg"

Det unge stjerneskuddet kickstartet året med det nydelige samarbeidet «Forgjeves» med Quickstyle-danser og artist William Gamborg. Nå følger hun opp med «Den tid den sorg» - en edgy poplåt som får frem Ylvas energi, vokal og særpreg.

Låten handler om å ikke bry seg om konsekvenser, men heller leve i øyeblikket.

«Elsker denne låten så mye. Den gir meg et rush i kroppen. Da vi skrev låta var setningen «den tid den sorg» i hodet mitt hele tiden, så tror jeg Askjell sa «bare skrik det i mikrofonen som om du mener det», og det gjorde jeg virkelig hahah» - forteller Ylva.

Låten er produsert av den ettertraktede produsenten fra Bergen, Askjell Solstrand (Aurora, Sigrid, Delara etc.), og ble til ved en tilfeldighet.

«Bare noen timer før jeg skulle reise tilbake til Oslo begynte han å spille noe jeg aldri føler jeg hadde hørt før, som nå er hele bærebjelken i låta. Jeg satt å kødda rundt med toplines og tekst bak i sofaen sammen med Fred Well. Jeg følte for en sånn «jeg orker ikke bry meg» greie, jeg vil bare leve og ikke tenke så mye på alle de voksentingene, og slik ble låta til.»

Ylva Johnsen Olaisen ga i tillegg til «Forgjeves» nylig ut både klubblåten «Kroppsspråk» og en forfriskende versjon av Dinas «Bli hos meg», etter å ha vært stille i nesten to år. Hun har jobbet med å finne sin sound og retning, og som et naturtalent både som vokalist og låtskriver har det vært spennende å følge utviklingen hennes fra gjennombruddet som 16-åring til nå.

23-åringen fra Kristiansand har tidligere blåst folk av banen på by: Larm og åpnet for Molly Sandén. Med den unike stemmen og kraften som gjennomsyrer alt hun gjør som låtskriver, formidler og sceneartist har hun i det siste jobbet med å finne sin sound og retning.

«Den tid den sorg» er ute fredag nå.