Endelig ny musikk fra Jesper Jenset!

Endelig ny musikk fra Jesper Jenset!

«Kan du love me det?» er første singel fra hans kommende EP, og er en sommerlig kjærlighetserklæring der ting settes litt på spissen i forhold til hva man kan være villig til å takle for noen man elsker ubetinget. Låten er båret av organiske instrumenter, og musikken beveger seg i et litt mer klassisk band-landskap med gitarer, piano, vokaler og akustiske trommer med melodier som kan minne oss om 80-tallet.

Popyndlingen og P1-favoritten var før jul #1 på norsk radio med «Tilbake til start», og har vært høyt oppe på radiolistene flere ganger før. I tillegg til å ha flere hits bak seg, har han opptrådt på en rekke store festivaler, og for lenge siden etablert seg som en favoritt hos fansen, radiolyttere og radiostasjoner.

Hans melodier, vokal og ærlige tekster har allerede gjort ham til en favoritt blant fansen, og med «Kan du love me det?» fortsetter han å imponere med sin musikalitet, denne gangen i en helt ny drakt.

Låten er laget sammen med Benjamin Pinkus og Andreas Tovan.

«Det er litt fett at denne låten til slutt ble valgt som den første singelen, da vi i utgangspunktet bare prøvde ut noen ideer og ble kjent med hverandre. Vi skjønte likevel fort at dette var noe å jobbe videre med. Det endte etterhvert med at Benjamin produserte hele EPen sammen med meg. Jeg har også hatt verdifull hjelp fra Andreas Tovan, en talentfull musiker fra Molde, som har vært med på å samarbeide om teksten.» - forteller Jesper.

På den kommende EPen henter moldenseren inspirasjon fra legender som vet å synge om lengtende kjærlighet, blant annet gutta bak duoen «Silk Sonic» og kjærlighetslegenden sjæl, George Michael.

«Kan du love me det?» er en smakebit på nettopp dette – hvor vi blant annet hører Jesper hente inspirasjon fra kjærlighetssvisken «Careless Whisper» til sistnevnte, samt Billy Joels legendariske – «She's Always a Woman».

«Jeg tror mange kan kjenne seg igjen i tematikken i låten, den er jo ganske universell - og så håper jeg at lytterne kan kjenne seg igjen i teksten og kan finne trøst eller styrke i den.» - avslutter Jesper.

«Kan du love me det?» er ute nå!