Jesper Jenset vil tilbake til start

Jesper Jenset vil tilbake til start

Radio -og popyndlingen Jesper Jenset peaket som henholdsvis #4 og #6 på radiolistene med de P1-listede «Gåsehud» og «Tilbake» med Julia Lov i fjor, med sistnevnte fortsatt i rotasjon.

Nå slipper han «Tilbake til start» - en låt som handler om hvor vanskelig det kan være med brudd, og hvordan man i ettertid ser at man kunne gjort ting annerledes – forteller Jesper Jenset.

Noen ganger må man bare begynne på nytt, og selv om det ofte er til det beste for begge parter - kan det være like skummelt som det er deilig.

Jesper Jenset er en allsidig artist og låtskriver som i tillegg spiller fler instrumenter og er komfortabel med alt det tekniske en produsent må kunne. Men selv om han teoretisk kunne gjort absolutt alt selv, så foretrekker han å jobbe med andre. Og er stor fan av å gå fler runder med en låt for å få innspill og inspirasjon.

«Tilbake til start» er laget sammen med den Spellemannsnominerte produsenten Filip Kollsete (Arif, Stig Brenner, Emma Steinbakken, Gabrielle, TIX) og Gucci Caliente (Tate McRae, Ali Gatie, Sofiloud, Mike Perry).

«Jeg begynte på den med Filip for en stund tilbake. Vi ble enige om å skrive om noe ærlig og ektefølt som kanskje pushet meg litt ut av komfortsonen. Eirik Tillerli, som satt i naborommet på Bislet, hadde noe gitargreier som passet bra til det vi skulle skrive om. Etter første session hadde vi tittel og melodi til refrenget, men satt litt fast på tekst. Det var da vi loopet inn Gucci Caliente, som hjalp oss med å få den ferdig. Føler meg heldig som får jobbe med så flinke mennesker!» - avslutter Jesper.

«Tilbake til start» er ute fredag 09.juni.